Znajdź, zrekrutuj, zdobądź handlowca i wzbogać swój zespół

Okiem praktyka & konsumenta

Pracownik sprzedaży, telemarketer, mobilny przedstawiciel handlowy, doradca klienta, account manager, business development executive... Handlowiec niejedno ma imię. Jeśli dodamy do tego specyfikę różnych branż, to zakres pożądanych kompetencji na tym stanowisku znacząco się dywersyfikuje. Od czego zacząć? Po pierwsze, wyodrębnij wspólny zbiór kompetencji. A po drugie, wykorzystaj rekrutację opartą na wartościach jako element turkusowego zarządzania. Nadrzędnym celem dobrze przeprowadzonego procesu rekrutacyjnego jest wyłonienie osoby, która idealnie wpasowuje się w DNA naszej organizacji.

#1 Znajdź
Zacznijmy od początku, czyli gdzie rozpocząć poszukiwania idealnego handlowca lub gdzie nasz idealny handlowiec „bywa” i poszukuje nowych zawodowych perspektyw. Czy szukać go online, czy wykorzystać możliwości offline’owe? Praktycznie w każdej firmie proces sprzedaży jest jednym z najważniejszych ogniw prowadzenia perspektywicznej organizacji. Poszukiwanie odpowiedniej osoby do tej roli powinniśmy zrobić zarówno na płaszczyźnie internetowej, jak i poprzez networkingowe eventy skupiające osoby ze świata sprzedaży. Chcąc rzeczywiście wzbogacić naszą firmę o kolejny talent, musimy wyjść poza schemat oczywistych metod. Zacznijmy od umieszczenia ofert na różnorodnych stronach. Do bardziej nieoczywistych należą m.in.:

POLECAMY

  • przedstawiciele.pl,
  • rocketjobs.pl,
  • jooble,
  • Indeed,
  • niezastąpione grupy na Facebooku (FB), np.: „Praca w Sprzedaży – POZNAŃ”.

 

Ramka 1
Turkusowe zarządzanie a rekrutacja

Rekrutacja w turkusowej firmie przebiega inaczej niż tradycyjnie. Podczas standardowej rekrutacji pracownik często jest oceniany pod kątem trzech elementów: merytoryki, komunikacji oraz wartości. Zazwyczaj merytoryka uważana jest za najważniejszy aspekt. Ponadto, zwraca się dużą uwagę na poziom wykształcenia kandydata, znajomość języków obcych, odbyte staże i kursy, czyli...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy