Wpływ niedopasowanych treści na postrzeganie brandu, czyli jak zadbać o wizerunek marki w środowisku reklamowym

Temat numeru

Jednym ze strategicznych priorytetów przyświecających markom jest poszerzanie swoich zasięgów i docieranie do jak największej liczby odbiorców. Jednak powoli zacierają się granice między grupami docelowymi, do których chcą one trafić z przekazem, ponieważ konsumentami dóbr i usług masowego użytku jest de facto każdy z nas. Niezależnie od wieku, płci, zainteresowań i stylu życia wszyscy coraz więcej nabywamy i używamy. Jakie aspekty marketerzy powinni ująć w strategiach reklamowych, by intencje zakupowe wobec marki wzrastały? Jakie znaczenie w kontekście jej reputacji mają brand safety i brand suitability?

Dzisiaj dominującymi kanałami komunikacji są media społecznościowe, dzięki którym użytkownicy sami mogą tworzyć kontent. Wyróżniającą się na tle innych platformą społecznościową jest YouTube – medium to co minutę zasilane jest ponad 500 godzinami nowych treści, co pokazuje skalę rozwoju serwisu i potencjał do tworzenia nowych materiałów wideo. Jednak samodzielna kontrola tak szybko zmieniającego się ekosystemu, przy wykorzystaniu podstawowych narzędzi zakupu reklam na YouTubie (Google Ads czy DV360) jest trudna, a wręcz niemożliwa, co z kolei sprawia, że reklamowanie się w takim w środowisku mediowym może nieść konsekwencje w zakresie reputacji dla marki. Kluczowe zatem staje się wykorzystanie zaawansowanych technologii, będących w stanie – za pomocą algorytmów sztucznej inteligencji – skutecznie odsiewać treści, z którymi marka się nie utożsamia i któ...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy