WINO JAK HIP-HOP, CZYLI JAK SPRZEDAWAĆ DROGIE PRODUKTY

Zapytaj specjalistę

Umiejętność sprzedaży produktów luksusowych może wydawać się trudna, przynajmniej na pierwszy rzut oka. Jeśli jednak zadbamy o podstawy, okaże się, że otwiera ona przed nami sporo nowych możliwości.

- Lubisz hip-hop?
- Jasne!
- Dobra. To posłuchaj. 
Chardonnay to dziadek wśród win. Jest uniwersalne, łagodne i można je podać do wszystkiego. Jest jak Jay-Z wśród win. Następnie mamy Pinot Grigio. Jest to wino białe, lekko pikantne. Jest jak Kayne West.
A tutaj mamy Rieslingi. Orzeźwiające, czyste i zazwyczaj słodkawe. Coś jak Drake wśród win. Tak zaczyna się sprzedaż win w jednym z najnowszych filmów Netflixa „Kto tu jest winny?”. Moim zdaniem to genialne dopasowanie się sprzedawcy do kupującego i użycie fantastycznej analogii, którą klient jest nie tylko w stanie szybko zrozumieć, ale również pokochać. 

POLECAMY

Jestem przekonany, że tworzenie analogii oraz wprowadzenie storytellingu do sprzedaży to obecnie klucz do sukcesu każdego handlowca. Choć do tego pewnie nie trzeba nikogo przekonywać, to rzeczywistość wygląda dzisiaj zupełnie inaczej. 

Zanim zostaliśmy uwięzieni w naszych domach, zdążyłem w 2020 r. poprowadzić kilka szkoleń sprzedażowych, które uzmysłowiły mi pewien głęboki problem. Wiąże się on nie tylko z zeszłoroczną zmianą moj...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy