Sprzedaż jest profesją

Zapytaj specjalistę

Wywiad z dr Grzegorzem Radłowskim, doradcą strategicznym w zakresie sprzedaży i operacji, trenerem, mentorem, coachem biznesu i autorem premierowej książki Mądrość mentoringu, inteligencja coachingu. Sprzedaż i skuteczność menedżerska w stylu mentoringowym i coachingowym.

POLECAMY

Czym jest mentoring, a czym coaching? Jakie Pana zdaniem są różnice w znaczeniu tych dwóch pojęć?


Abyśmy lepiej dodefiniowali i czuli, czym są te metody, wróćmy do rozróżnienia między rozwojem a edukacją. Sprzedaż jest profesją, a szczególnie sprzedaż doradcza usług i produktów, gdzie trzeba mieć trochę więcej wiedzy o tym, co się proponuje. Jest to taka sama profesja, jak każda inna, której przez terminowanie i praktykowanie trzeba się nauczyć. Oczywiście wystarczy 20 tys. godzin i będziemy mistrzami ;) Uśmiecham się, jednak chodzi o to, że kiedy myślimy o tym, idąc do pracy w sprzedaży w charakterze sprzedawcy lub doradcy, a potem może menedżera, to warto posługiwać się konwencją nauki, uczenia się, a nie po prostu rozwoju. Uczenie się, nauka profesji jest weryfikowalna, możemy sprawdzić wyniki w postępach w nauce, w osiąganych wynikach sprzedaży. Rozwój natomiast jest pojęciem niedookreślonym, zbyt subiektywnie zabarwionym, czyli ktoś może...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy