Skuteczny e-mail marketing krok po kroku

Pozyskiwanie klienta

W biznesie każdy przeżywa sytuację, w której liczba klientów się kończy. Jeśli nie wyjdziesz do odbiorcy, nie zadbasz o systematyczne napełnianie lejka sprzedaży, możesz doświadczyć braku zleceń. W miarę rozwoju Twojego biznesu rośnie apetyt na większą sprzedaż, więc klienci muszą przychodzić. Czasami trzeba im pomóc.

Pierwszym krokiem do sukcesu jest sprawienie, by ludzie wokół Ciebie wiedzieli, co robisz. Jeśli chcesz sprzedawać, stwórz swój rynek. Sam przyznaj, że prawdopodobieństwo, iż ktoś będzie chciał skorzystać z Twojej pomocy, jest o wiele większe niż gra w Lotto! Wiesz przecież, że od podpierania ścian nie staniesz się tancerzem. Kreuj swój rynek. Wyjdź do klienta! Powiedz mu, czym się zajmujesz i daj mu szansę, aby z tej oferty skorzystał. Bądź tam, gdzie on. Obserwuj go, rozmawiaj, pytaj.
Kupiłeś kiedyś coś na podstawie zimnego e-maila od zupełnie obcej osoby? Pewnie nie. A nabyłeś coś na podstawie reklamy na Facebooku od razu, kiedy tylko się pojawiła? Też raczej nie. Skuteczny lejek sprzedaży opiera się na wartościowych relacjach z potencjalnymi klientami. A sprzedaż wynika z konsekwencji tych relacji. Bez nich nie ma sprzedaży. Sprzedaż jest wtedy, kiedy Twój „lead” Ci zaufa, a w konsekwencji zaufania sprawdzi, jaki problem mu rozwiązujesz, a w następnej kolejności kupuje, aby osiągnąć swój cel.
Nieskończona liczba wiadomości marketingowych powoduje, że klient staje się ostrożny w podejmowaniu decyzji i potrzebuje coraz więcej dowodów, by zdecydować się na zakup. Odbiorcy ignorują reklamy, wolą sami poszukać wartościowych informacji z różnych źródeł. Współczesny klient czuje absolutną kontrolę nad swoim procesem zakupowym. Staje się mniej responsywny na nasze tradycyjne, dotychczasowe metody sprzedaży. Zatem pozyskiwanie leadów polega na zdolności budowani...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy