Dołącz do czytelników
Brak wyników

Pozyskiwanie klienta

23 lipca 2021

NR 34 (Lipiec 2021)

Program lojalnościowy jako element ułatwiający budowanie i zarządzanie relacjami z klientami

29

Budowanie i zarządzanie relacjami z klientami to niezwykle istotny element każdego dobrze funkcjonującego przedsiębiorstwa. Lojalny klient w branży B2B jest jeszcze istotniejszy niż w sferze B2C. Czy programy lojalnościowe mogą ułatwić budowanie takich relacji? Między innymi na to pytanie postaram się odpowiedzieć w poniższym artykule.

W branży budowlanej, którą reprezentuję – a w której trwałe relacje z klientami mają niebagatelne znaczenie – rysuje się kwestia lojalności, którą w znacznym stopniu pozwala wesprzeć odpowiedni program lojalnościowy. W naszym przypadku uruchomienie programu lojalnościowego SIGup było naturalnym krokiem, który wynikał z realizowanych wcześniej akcji marketingowych. Klienci SIG w ramach prowadzonych badań wskazali kwestię doceniania lojalności jako istotną część współpracy. Lojalnościowe programy dają szansę realnej mierzalności podjętych działań. Główny cel to naturalnie wzrost lojalności naszych klientów, który mierzymy nie tylko ich liczbą, ale także częstotliwością dokonywanych zakupów oraz ich wartością. Co więcej, możemy wykorzystać dodatkowe mierniki, które dotyczą takich szczegółowych informacji, jak m.in. zakup wprowadzonych nowości produktowych, skłonności do wyboru rekomendowanych przez organizatora towarów alternatywnych czy też wzrost liczby kupowanych indeksów produktowych.

POLECAMY

Program lojalnościowy buduje relacje

Aby dobrze wykorzystać możliwości programu lojalnościowego, należy rozpoznać potrzeby i zainteresowania naszych klientów. Firmy posiadające w swojej ofercie bogatą gamę różnorodnych produktów powinny dopasować asortyment objęty programem do jego uczestników. Naturalnie, jeśli zwiększymy wartość nagród, tym bardziej atrakcyjna okaże się sama akcja w oczach klientów. Zwróćmy uwagę na naszą konkurencję w tym temacie i dobierzmy odpowiednią komunikację – istotna staje się treść, kanały komunikacji oraz jej częstotliwość.
Lojalność – właściwie pojmowana – powinna być oparta na zaangażowaniu obydwu stron w kierunku osiągnięcia celu. Potrzeby klienta należy zaspokajać w sposób zindywidualizowany. Dobrze przygotowany program lojalnościowy musi odróżniać się od tych opracowanych przez konkurencję, nieść świeży powiew w branży i zawierać unikatowe dla klienta elementy.
 

Ramka 1
Program lojalnościowy w pracy z klientem

Program lojalnościowy dostarcza dodatkowych informacji na temat klienta. Pozwala zbudować dodatkowe relacje, co więcej, daje handlowcowi narzędzie do rozmowy z nim. Dzięki znajomości dokładnych preferencji zakupowych i nagrodowych uczestnika programu lojalnościowego możemy lepiej dopasować dla niego indywidualną ofertę. To bezcenna wiedza z punktu widzenia przedsiębiorstwa. Klient ma poczucie, że jest wysłuchany, a specjalnie przygotowana dla niego oferta jest wyjątkowa. Ma to niebagatelne znaczenie w budowaniu lojalności klienta, która jest czymś znacznie więcej niż tylko powtarzalnością zakupów. 


Lojalność – właściwie pojmowana – powinna być oparta na zaangażowaniu obydwu stron w kierunku osiągnięcia celu. Potrzeby klienta należy zaspokajać w sposób zindywidualizowany. Dobrze przygotowany program lojalnościowy musi odróżniać się od tych opracowanych przez konkurencję, nieść świeży powiew w branży i zawierać unikatowe dla klienta elementy.

Platforma e-commerce pomocna w kształtowaniu relacji z klientami

Odpowiednio wykorzystane nowe rozwiązania technologiczne mogą być bardzo użyteczne w kształtowaniu relacji z klientami i zarządzaniu nimi. W naszym przypadku – w branży budowlanej – z pomocą przychodzi dedykowana platforma e-commerce, której pozasprzedażowe funkcjonalności sprawdzają się w podnoszeniu lojalności. System SIG.pl skierowany jest do klientów sektora B2B branży budowlanej. Platforma została zaprojektowana tak, aby swoim wyglądem przypominała dobrze znane sklepy internetowe. Z punktu widzenia klienta bardzo ważne stają się funkcjonalności nie tylko typowo sprzedażowe, ale także takie, które pozwalają usprawnić bieżące działanie firmy, dzięki organizacji procesów w ramach platformy. Dodatkowo mają one bardzo pozytywną rolę, bowiem budują lojalność klientów. Wśród funkcjonalności pomocnych w tym właśnie celu możemy wyróżnić m.in.:

  1. Kalkulatory systemowe
    W branży budowlanej szczególnie pomocna staje się możliwość wykorzystania funkcjonalności kalkulatorów systemo...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy