Co oznacza „lojalny klient”?
Słowo „lojalność” w kontekście relacji z klientem przywodzi na myśl głównie plastikowe karty rozpychające nasze portfele, jednak znaczenie tego pojęcia jest o wiele szersze. Lojalny klient to taki, który po pierwszej transakcji powróci do Twojej firmy i dokona kolejnych zakupów, niekoniecznie kierując się ceną danego produktu czy usługi. Lojalność w tym znaczeniu obejmuje wszystkie etapy cyklu życia klienta. Do Ciebie należy trudna misja nawiązania relacji silniejszej niż bilans zysków i strat. Jak to zrobić i na co zwrócić uwagę? Poniżej podpowiadam kilka pomysłów.
POLECAMY
Sekrety lojalności klienta
Przewaga konkurencyjna
Walka o lojalność klienta oznacza wyjście poza konkurencję cenową. Jeśli klient znajdzie poszukiwany produkt w dwóch sklepach za tę samą cenę, to decydującym czynnikiem przy wyborze będzie dotychczasowe doświadczenie konsumenckie i właśnie lojalność.
Co ciekawe, nawet jeśli cena w zaufanym sklepie nie jest najniższą na rynku, klient i tak najprawdopodobniej wybierze zakup u dostawcy, którego już zna. Kilka złotych więcej w zamian za gwarancję satysfakcji to logiczny wybór.
Klienci chcą otrzymać produkt wart swoich pieniędzy, zakupiony w sklepie...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!