Omnichannel to sprzedaż oparta na podążaniu za klientem

Zapytaj specjalistę

Wywiad z Marcinem Makarewiczem, pełniącym funkcję Chief Sales Officer w ASAP CARE 24.

Zacznijmy od podstaw – jak podejść do tworzenia strategii sprzedaży, komunikacji i marketingu, żeby były one spójne i skuteczne, nawet w przypadku zmian personalnych w firmie?

Moim zdaniem, ale również wielu innych praktyków, największym błędem jest rozdzielanie funkcji sprzedaży i marketingu. We współczesnych firmach, szczególnie takich, które mocno rozwijają e-commerce, sprzedaż i marketing to są naczynia połączone. Opracowanie produktów i marketing to strategiczne działy w organizacji. Jeśli jakikolwiek biznes opiera się wyłącznie na rekomendacjach, oznacza to, że można iść szeroko po nowych klientów. W tym wypadku najlepiej sprawdzą się zaawansowane rozwiązania marketingowe. Ścisła współpraca struktur sprzedaży i marketingu w obszarze komunikacji jest kluczowa.
Rynek pracownika nierzadko wymusza zmiany w zespołach odpowiedzialnych za sprzedaż i marketing, coraz częściej też takim strukturom przychodzi działać w realiach niepełnego zespołu, bo nie wszystkie stanowiska udaje się obsadzić. Odpowiedzią na to jest inwestowanie w nowoczesne rozwiązania i procesy wspierające zespoły (np. BPO), aby mimo zmian personalnych i niedoboru kadry móc realizować swoje cele. 
Firmy muszą pamiętać, że komunikacja i obsługa klienta nieuchronnie przechodzą z kanałów offline do internetu – medium interaktywnego, nastawionego na szybką komunikację – potwierdzają to menedżerowie firm, dla których pracujemy. Konsumenci, zapytani w naszym badaniu o to, kiedy reakcję marki można uznać za szybką, odpowiadali na...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy