Zacznijmy od podstaw – jak podejść do tworzenia strategii sprzedaży, komunikacji i marketingu, żeby były one spójne i skuteczne, nawet w przypadku zmian personalnych w firmie?
Moim zdaniem, ale również wielu innych praktyków, największym błędem jest rozdzielanie funkcji sprzedaży i marketingu. We współczesnych firmach, szczególnie takich, które mocno rozwijają e-commerce, sprzedaż i marketing to są naczynia połączone. Opracowanie produktów i marketing to strategiczne działy w organizacji. Jeśli jakikolwiek biznes opiera się wyłącznie na rekomendacjach, oznacza to, że można iść szeroko po nowych klientów. W tym wypadku najlepiej sprawdzą się zaawansowane rozwiązania marketingowe. Ścisła współpraca struktur sprzedaży i marketingu w obszarze komunikacji jest kluczowa.
Rynek pracownika nierzadko wymusza zmiany w zespołach odpowiedzialnych za sprzedaż i marketing, coraz częściej też takim strukturom przychodzi działać w realiach niepełnego zespołu, bo nie wszystkie stanowiska udaje się obsadzić. Odpowiedzią na to jest inwestowanie w nowoczesne rozwiązania i procesy wspierające zespoły (np. BPO), aby mimo zmian personalnych i niedoboru kadry móc realizować swoje cele.
Firmy muszą pamiętać, że komunikacja i obsługa klienta nieuchronnie przechodzą z kanałów offline do internetu – medium interaktywnego, nastawionego na szybką komunikację – potwierdzają to menedżerowie firm, dla których pracujemy. Konsumenci, zapytani w naszym badaniu o to, kiedy reakcję marki można uznać za szybką, odpowiadali na...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!