Obsługa klienta to tak naprawdę zrozumienie jego potrzeb

Zapytaj specjalistę

Sprzedaż produktów i usług to podstawowy cel każdego przedsiębiorstwa. W procesie jego realizacji pojawia się wiele wyzwań. Jednym z nich jest nawiązywanie kontaktu z klientem oraz jego długofalowe utrzymanie. Dzisiaj sprzedaż powinna opierać się m.in. na zrozumieniu potrzeb klientów. Swoim doświadczeniem dotyczącym odpowiadania na potrzeby współczesnego klienta w procesie sprzedaży, dzieli się w rozmowie z Agatą Drynko, Bartosz Pilch – dyrektor ds. E-commerce i Marketingu SIG.

W jaki sposób dokonać analizy potrzeb? Czy jest na to sprawdzony sposób?

POLECAMY

Jako firma działająca w branży dystrybucji materiałów budowlanych na rynku B2B potrzeby naszych klientów musimy poznawać na bieżąco. Są to zarówno ogólne potrzeby wszystkich kupujących, jak i poszczególnych segmentów. W centrum naszej strategii jest klient wraz z jego potrzebami, które regularnie badamy m.in. za pomocą narzędzi takich, jak NPS (Net Promoter Score). Prowadzenie regularnych badań to tylko wycinek. W naszej branży niezwykle istotny jest bezpośredni kontakt z klientem i indywidualne podejście. Podczas codziennych rozmów z kontrahentami zyskujemy niezwykle cenną wiedzę, która w połączeniu z zebranymi danymi badawczymi pozwala firmie poznać aktualne potrzeby klientów. Odpowiednia analiza powinna opierać się na kilku sprawdzonych źródłach.

Największy wpływ na potrzeby klientów ma ich otoczenie. W związku z tym każdy rok, a nawet każdy miesiąc może generować nowe wyzwania. Czy da się przygotować na taką zmienność? Jeśli tak – to w jaki sposób?

Zmienność rynku jest naturalnym stanem, na który w pewnym stopniu powinniśmy się przygotować. Możemy obserw...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy