Obsługa klienta – pięć sprawdzonych porad, które zagwarantują sukces Twojej organizacji

Pozyskiwanie klienta

Wyobraź sobie, że trafiasz w internecie na ciekawą stronę. Zainteresowała Cię oferta na niej zamieszczona. Zainwestowałeś swój czas, żeby poczytać więcej o tym rozwiązaniu. Zadałeś sobie nawet trudu, aby wypełnić formularz kontaktowy na stronie, chcąc uzyskać wycenę. Czekasz jeden dzień, potem drugi i trzeci. Zero odzewu. Sprawdzasz na e-mailu zakładkę „spam”, a tam dalej brakuje stosownej wiadomości. W końcu odpuszczasz temat, przyklejając łatkę firmie jako nierzetelnej.

Czy wiedziałeś, że to właśnie obsługa klienta jest dziś wizytówką firmy zaraz po informacjach zamieszczonych na stronie i w mediach społecznościowych? Po co Ci najpiękniejsza strona internetowa, wydane tysiące na marketing i dopieszczone social media, jeżeli najważniejszy element w firmie leży i kwiczy?

POLECAMY

Wielokrotnie zdarza mi się sprawdzać przedsiębiorstwa pod względem jakości obsługi i wzbudzania zaufania w sieci. Z mojego doświadczenia wynika, że jest jeszcze wiele obszarów do doskonalenia.

Często zdarza się, że:

  • na wysłane zapytanie ofertowe do firmy trzeba długo czekać;
  • pani lub pan w obsłudze klienta mają w nosie słuchanie tego, co się do nich mówi;
  • w social mediach nikt nie raczy skontaktować się po wysłaniu standardowo ustawianej formatki odpowiedzi, np. „skontaktujemy się, gdy będziemy w biurze”;
  • w e-mailu dostajemy lakoniczną odpowiedź, która ma się nijak do naszego zapytania;
  • konsultant odbierze z łaski nasz telefon i nie udzieli potrzebnych informacji;
  • w przypadku, kiedy coś się stanie z zakupionym produktem, nikt nie będzie chciał Ci pomóc i zostaniesz przełączany między działami,

W ten sposób cały proces jakości obsługi może zostać położony przez pracownika. Opinia o Twojej firmie idzie później w świat i zaczynasz traci...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy