Dołącz do czytelników
Brak wyników

Zapytaj specjalistę

11 lipca 2019

NR 22 (Lipiec 2019)

O nauce języków, efektywnej sprzedaży i o tym, jak odróżnić asertywność od manipulacji

0 101

Dr Mateusz Grzesiak, którego 17. książka pt. Fast Languages. Szybka nauka języków obcych niedawno ukazała się na rynku, nie ma wątpliwości, że każdy może w krótkim czasie opanować podstawy języka. Warunek? Codzienna i systematyczna nauka, powtarzanie przerobionego materiału, przełamanie lęku przed mówieniem.

Jak ważna jest znajomość języka obcego w przypadku osoby zajmującej się sprzedażą?
Zależy, na jakich rynkach pracuje i skąd ma klientów. Jeśli są to tylko Polacy, to nie ma znaczenia. Ale jeśli są to obcokrajowcy, bez znajomości języka obcego nie da rady sprzedawać. 

Przypuśćmy, że mam szansę na awans, ale jego warunkiem jest znajomość angielskiego lub niemieckiego na poziomie komunikatywnym. Czy jestem w stanie w dwa miesiące porządnie opanować podstawy?
Zdecydowanie tak, pod warunkiem, że będziesz się uczyć codziennie po kilka godzin. Podstawy to niecały tysiąc wyrazów, nauczenie się gotowych zwrotów też pomoże. W tym czasie zdążysz się osłuchać z językiem. 

Czym jest metoda Fast Languages, o której pisze Pan w swojej najnowszej książce?
Moją autorską metodą szybkiej nauki języków obcych z rodzin językowych bazujących na łacinie i językach germańskich. To model uczący, jak opanować podstawy języka szybko i skutecznie. Bazuje na psycholingwistyce. 

Jak powinien wyglądać naturalny cykl uczenia się języka obcego u osoby, która już kiedyś miała z nim styczność, ale niewiele pamięta?
Słuchać i powtarzać. Czytać i pisać. Przez kilka godzin dziennie, każdego dnia. Rozmawiać z innymi w języku obcym. 
 



Jest Pan autorem książki Psychologia sprzedaży – droga do sprawczości, niezależności i pieniędzy. Czy Pana zdaniem każdy może zostać dobrym sprzedawcą, jeśli się uprze?
Każdy może. Nie wiem, czy jeśli się uprze, bo nie każdego motywuje upór. Dobry handlowiec jest ekstrawertyczny, relacyjny, proaktywny, zorientowany na rezultaty, umie rozwiązywać problemy, ma doświadczenie globalne, w wielu sektorach, jest zorientowany cyfrowo, ma wiedzę operacyjną, współpracuje z innymi działami firmy, jest empatyczny, zgodny, asertywny, lubi ludzi, jest fanem produktu, reprezentatywny, ma przedsiębiorcze podejście, analizuje ilościowo i jakościowo. Tych cech można się nauczyć. 

Wbrew pozorom sprzedaż nie kończy się na pierwszej transakcji – zwykle zależy nam na zbudowaniu długotrwałej relacji z klientem....

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy