Noworoczny przegląd procesu sprzedażowego

Pozyskiwanie klienta

Wielu handlowców w każdy poniedziałek budzi się, by walczyć o nowych klientów. I tak przez cały rok, robiąc wietrzenie co weekend, by mieć nowe siły i dobre nastawienie. Nowy rok jest czasem szczególnym i warto przyjrzeć się elementom swojej maszyny sprzedażowej, aby była wydajniejsza.

Mimo różnorodności branż, działania sprzedażowe można sprowadzić do wielu wspólnych mianowników. Jednym z ważniejszych jest poświęcenie czasu na weryfikację swoich dotychczasowych działań. Sprzedaż jest procesem, a o każdy proces, aby był skuteczny, należy szczególnie dbać.
Najczęściej jest tak, że mamy nad sobą kogoś, do kogo raportujemy. W zależności od naszej pozycji w firmie, powinniśmy dostosować swoją strategię do głównego nurtu wyznaczonego w naszym obszarze przez zarządzających. Każdy z handlowców może mieć własną strategię na osiąganie sukcesów. Należy jednak pamiętać, jakie kierunkowe plany realizujemy.

POLECAMY

„Przegląd” sprzedaży

Skoro zakładamy, że sprzedaż jest procesem, to oznacza, że jesteśmy w dobrym momencie, aby dokonać jego przysłowiowego przeglądu: co zadziałało, co nie. Absolutnie każdy proces da się zoptymalizować, a tym samym wpłynąć na jego wydajność.
 

Ramka 1
Przegląd sprzedaży – baza p

...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy