Powstaje zatem pytanie, w jaki sposób można zbudować solidne źródła potencjalnych nabywców, które następnie można przekształcić w płacących i polecających klientów. Niestety, wyniki badania „bezpieczna sprzedaż” przeprowadzone przez dmsales.com pokazują, iż 33% szefów nie widzi potrzeby poszukiwania nowych odbiorców, a szczególnie największy odsetek takowych znajduje się w branżach transportowej, produkcyjnej i handlu hurtowym. Co zaskakuje, to właśnie w tych branżach obserwuje się obecnie zjawisko utraty płynności i zwiększające się zadłużenie. Zbyt mała liczba potencjalnych klientów i w zasadzie brak działań lead generation oraz analizy kondycji finansowej potencjalnego odbiorcy wpędzają firmy w obszar skrajnej niepewności biznesowej. Odpowiedź na ten problem tkwi w zbudowaniu zautomatyzowanego procesu generowania leadów – jednej z podstawowych strategii każdej firmy B2B, która znacznie ewoluowała w ciągu ostatnich kilku lat i dobrze zestrojona staje się silnikiem napędowym przedsiębiorstwa.
POLECAMY
Dlaczego odpowiednia strategia generowania leadów ma znacznie?
W tradycyjnym ujęciu marketing i sprzedaż to dwa odrębne działy. Marketing zbiera dane o potencjalnych klientach i przekazuje je sprzedawcom, którzy następnie prowadzili rzeczywistą sprzedaż, dokonując kwalifikacji odbiorcy pod kątem sprzedażowym (Dziś tak pracuje 93% polskich przedsiębiorstw w branży b2b). Niemniej granice między nimi coraz bardziej się zacierają ze względu na możliwości, jakie daje internet i narzędzia informatyczne. Niestety, 82% przedstawicieli polskich przedsiębiorstw powstał...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!