Najważniejsze strategie generowania leadów B2B, które powinieneś wdrożyć w drugiej połowie 2022 r.

Pozyskiwanie klienta

W erze cyfrowej łączenie się z obecnymi i potencjalnymi klientami nigdy nie było tak łatwe. A jednak sama obfitość użytkowników i treści online sprawia, że trudno jest wiedzieć, do kogo i jak optymalnie dotrzeć, bo tylko 19% przedstawicieli sektora MŚP potrafi zdefiniować swoje persony zakupowe, nie mówiąc już o znalezieniu uważności potencjalnego odbiorcy i jego angażowaniu.

Powstaje zatem pytanie, w jaki sposób można zbudować solidne źródła potencjalnych nabywców, które następnie można przekształcić w płacących i polecających klientów. Niestety, wyniki badania „bezpieczna sprzedaż” przeprowadzone przez dmsales.com pokazują, iż 33% szefów nie widzi potrzeby poszukiwania nowych odbiorców, a szczególnie największy odsetek takowych znajduje się w branżach transportowej, produkcyjnej i handlu hurtowym. Co zaskakuje, to właśnie w tych branżach obserwuje się obecnie zjawisko utraty płynności i zwiększające się zadłużenie. Zbyt mała liczba potencjalnych klientów i w zasadzie brak działań lead generation oraz analizy kondycji finansowej potencjalnego odbiorcy wpędzają firmy w obszar skrajnej niepewności biznesowej. Odpowiedź na ten problem tkwi w zbudowaniu zautomatyzowanego procesu generowania leadów – jednej z podstawowych strategii każdej firmy B2B, która znacznie ewoluowała w ciągu ostatnich kilku lat i dobrze zestrojona staje się silnikiem napędowym przedsiębiorstwa.

POLECAMY

Dlaczego odpowiednia strategia generowania leadów ma znacznie?

W tradycyjnym ujęciu marketing i sprzedaż to dwa odrębne działy. Marketing zbiera dane o potencjalnych klientach i przekazuje je sprzedawcom, którzy następnie prowadzili rzeczywistą sprzedaż, dokonując kwalifikacji odbiorcy pod kątem sprzedażowym (Dziś tak pracuje 93% polskich przedsiębiorstw w branży b2b). Niemniej granice między nimi coraz bardziej się zacierają ze względu na możliwości, jakie daje internet i narzędzia informatyczne. Niestety, 82% przedstawicieli polskich przedsiębiorstw powstał...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy