Dołącz do czytelników
Brak wyników

Polecamy

23 marca 2022

NR 38 (Marzec 2022)

Kompetencje, które sprzedają

0 404

Każde stanowisko wiąże się z odpowiedzialnością. Musimy znać zakres swoich obowiązków, pilnować terminów i dbać o jakość. Jednak jest stanowisko, które tej odpowiedzialności ma najwięcej. Jest to właściciel firmy. Cały czas trzyma on rękę na pulsie i zmuszony jest do podejmowania trudnych decyzji. Oczekuje się od niego, a czasami pewnie on sam od siebie, że będzie znał się na wszystkim i każdym obszarem będzie potrafił zarządzać…

Co jednak w sytuacji, kiedy nie jest pewny, jak powinien wyglądać poszczególny dział. Przecież ma do tego pełne prawo. Jego rolą nie jest znać się na każdej dziedzinie i jeszcze doglądać każdego z obszarów osobno. Klonowanie w tym wypadku mogłoby pomóc, ale tylko na część problemu. Byłoby już komu tym kierować, ale wciąż mogłoby zabraknąć drugiego aspektu – umiejętności, bo przecież oprócz zdolności operacyjnych, musisz jeszcze kreować szerszą perspektywę, dobierać odpowiednich ludzi, gospodarować właściwe stanowiska i jeszcze weryfikować pracę. To dużo więcej niż po prostu postawienie człowieka w danym miejscu i liczenie, że wszystko już pójdzie samo. Pozwól, że w tym momencie Ci pomogę. Postawię Cię dzisiaj ramię w ramię z dyrektorem marketingu i opowiem, jak zbudować swój dział, jakich kompetencji szukać i na jakie działania postawić, żeby pomóc firmie przyciągnąć więcej klientów. Zbudujemy wstępny plan marketingowy, który będziesz mógł modyfikować i wykorzystywać w odpowiednim dla Twojego biznesu momencie. W skrócie, wprowadzę Cię do wewnątrz. Zapraszam.

Krok 1. Ustal cele

„Ma działać” to nie cel, przykro mi. Czasami sama bym tak chciała, ale niestety. Jest to troszkę bardziej złożone. W pierwszej kolejności bardzo ważne jest, żeby ustalić, co stanowi najważniejszy punkt do osiągnięcia przez działania marketingowe. Sama zawsze powtarzam, że marketing robimy po to, żeby sprzedawać, i dalej się pod tym podpisuję. Jednak cel, jaki sobie postawimy, nie może być aż tak ogólny, bo jako przedsiębiorca doskonale wiesz, że wpływa...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy