Chciałbyś dowiedzieć się więcej? Koniecznie przeczytaj artykuł: Umiejętność zadawania pytań, czyli jedna z kluczowych kompetencji menedżerskich
Co jednak w sytuacji, kiedy nie jest pewny, jak powinien wyglądać poszczególny dział. Przecież ma do tego pełne prawo. Jego rolą nie jest znać się na każdej dziedzinie i jeszcze doglądać każdego z obszarów osobno. Klonowanie w tym wypadku mogłoby pomóc, ale tylko na część problemu. Byłoby już komu tym kierować, ale wciąż mogłoby zabraknąć drugiego aspektu – umiejętności, bo przecież oprócz zdolności operacyjnych, musisz jeszcze kreować szerszą perspektywę, dobierać odpowiednich ludzi, gospodarować właściwe stanowiska i jeszcze weryfikować pracę. To dużo więcej niż po prostu postawienie człowieka w danym miejscu i liczenie, że wszystko już pójdzie samo. Pozwól, że w tym momencie Ci pomogę. Postawię Cię dzisiaj ramię w ramię z dyrektorem marketingu i opowiem, jak zbudować swój dział, jakich kompetencji szukać i na jakie działania postawić, żeby pomóc firmie przyciągnąć więcej klientów. Zbudujemy wstępny plan marketingowy, który będziesz mógł modyfikować i wykorzystywać w odpowiednim dla Twojego biznesu momencie. W skrócie, wprowadzę Cię do wewnątrz. Zapraszam.
Krok 1. Ustal cele
„Ma działać” to nie cel, przykro mi. Czasami sama bym tak chciała, ale niestety. Jest to troszkę bardziej złożone. W pierwszej kolejności bardzo ważne jest, żeby ustalić, co stanowi najważniejszy punkt do osiągnięcia przez działania marketingowe. Sam...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!