Klient potrzebuje nie tylko produktu lub usługi, ale i daleko idącego wsparcia, relacyjności oraz empatii

Zapytaj specjalistę

Proces podejmowania decyzji zakupowych przez Klientów uległ w ostatnich latach ogromnej zmianie. Pojawiło się wiele nowych wyzwań geopolitycznych, ekonomicznych i społecznych, które determinują to, w jaki sposób Klienci szukają, analizują i akceptują oferty. Z moich obserwacji wynika, że rola pięknych sloganów reklamowych, dopracowanych materiałów marketingowych czy oferowanej ceny usługi lub produktu nie jest głównym czynnikiem sukcesu sprzedażowego. W Cartrack Polska wiemy, że nasi klienci potrzebują być wysłuchani i wspierani – to wykracza daleko poza zarządzanie tabelami przestawnymi w Excelu.

Nowe potrzeby klientów wobec sprzedaży zdalnej

Niepokoje geopolityczne, wymagająca sytuacja gospodarcza oraz wywołane nią trudności w prowadzeniu biznesu sprawiają, że kontrahenci dokonują decyzji zakupowych nie tylko na podstawie pięknych sloganów reklamowych, dopracowanych materiałów marketingowych czy oferowanej ceny usługi lub produktu. Każdy z nas boryka się obecnie z trudnościami, dramatami i nadmiernym stresem. Taka sytuacja wymaga zmiany optyki obsługi klienta – po drugiej stronie słuchawki nie ma celu handlowego, jest człowiek ze swoimi potrzebami, historią i oczekiwaniami.

POLECAMY

W Cartrack Polska zarządzam działem sprzedaży zdalnej. Ta forma sprzedaży jest bardzo często postrzegana stereotypowo jako „opychanie towaru przez telefon”, telemarketing czy prezentowanie bezimiennym rekordom z bazy usług poprzez wyuczone zwroty sprzedażowe. Zadaję kłam tego typu twierdzeniom – klienci coraz częściej potrzebują empatyczn...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy