Kiedy młodość kreuje innowację – o zwinnym, stażowym zespole wsparcia sprzedaży

Temat numeru

Obecnie mówi się, że dobry handlowiec to taki, który „nie wie”. Przychodzi do klienta bez gotowych rozwiązań, szablonów czy odpowiedzi, ale za to z pytaniami, po to, by dowiedzieć się, jakie są jego potrzeby, by zrozumieć jego sytuację. I dopiero na tej podstawie tworzy dla niego rozwiązania.

Przed firmami, które na co dzień namawiają swoich klientów do wdrażania innowacji, stoi ważne wyzwanie – pokazywanie na własnym przykładzie korzyści, jakie może przynosić ryzyko i otwartość na nowości. Jeśli chcemy być wiarygodni, musimy zadbać o wprowadzanie zmian także – a może przede wszystkim – wewnątrz naszej organizacji. Dobrym sposobem na zapewnienie takiego stanu rzeczy jest wprowadzanie w naszej firmie zwinnej metodyki pracy (agile) w zespołach przypominających wewnętrzne start-upy, powołane po to, by wspierać innowacyjność i lepiej wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów. Tego typu zespół powołaliśmy w firmie Siemens z nadzieją, że stanie się ogniskiem zapalnym innowacji w naszym przedsiębiorstwie.

POLECAMY

RamkA 1
Kim jest scrum master?

Scrum Master dba o to, aby zespół nie był ograniczany zewnętrznie w realiz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy