Zorganizujmy konkurs na najlepszego sprzedawcę!
Taki pomysł pada na spotkaniu menedżerów. Konkursy są przecież ciekawe, zawsze jest dreszczyk emocji i nutka rywalizacji. Pracownicy chcą się wykazać, zależy im na uznaniu i wygranej. Jednak czy personel na pewno myśli tak samo jak menedżerowie? Jeśli nieco dłużej zastanowimy się nad ogólną koncepcją konkursów i – jeśli mamy taką możliwość – przeanalizujemy ostatnie edycje w zaprzyjaźnionych firmach, to zauważymy, że konkursy wygrywają najczęściej te same osoby. Pozostali albo nie angażują się już na samym starcie, albo odpadają w trakcie, ponieważ ich wyniki lub motywacja nie są wystarczające, aby dogonić liderów. Czy zorganizowanie konkursu ma więc sens w długofalowej strategii firmy? Wygrana na pewno da dodatkową motywację najlepszym, ale dla pozostałej większości sprzedawców – nie ma żadnej wartości.
POLECAMY
RamkA 1
A co z premiami?
Premie zazwyczaj otrzymuje się po pewnym...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!