Zacznę jednak od typologii, którą stworzyłam na podstawie swojego doświadczenia z klientami kupującymi produkty/usługi uznawane za premium/luksusowe (tu mała dygresja – to nie są terminy zamienne, jak często się wydaje, ale to temat na inną okazję). Dlaczego uznawane? Bo oczywiście są obiektywne mierniki produktów/usług, które je plasują w kategorii premium/luksusowej, takie jak chociażby cena czy niedostępność, ale to wciąż pojęcie względne i zależne od zasobności portfela. Osobiście rozróżniam dwie kategorie klientów, kupujących droższe oferty – klienta premium i tego, po prostu, lepiej płacącego za określone produkty/usługi ze względu na aktualne potrzeby. Zasadniczą różnicą między tymi dwiema kategoriami są realne możliwości finansowe klientów. Przykład – lepiej płacący klient kupi pierścionek zaręczynowy o wartości trzykrotnego miesięcznego wynagrodzenia, ze względu na aktualną potrzebę, a klient premium będzie budował kolekcje wyjątkowej biżuterii jako inwestycję, albo jako za...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!