Jaki klient kupi produkty premium?

Pozyskiwanie klienta

Krótką odpowiedzią na tytułowe pytanie będzie: klient, którego na nie stać. Tyle że kogo, na co stać, to pojęcie względne i na tyle rozległe, że bez wzięcia pod uwagę motywów zakupowych i mechanizmów psychologicznych ta krótka odpowiedź byłaby sporym uproszczeniem.

Zacznę jednak od typologii, którą stworzyłam na podstawie swojego doświadczenia z klientami kupującymi produkty/usługi uznawane za premium/luksusowe (tu mała dygresja – to nie są terminy zamienne, jak często się wydaje, ale to temat na inną okazję). Dlaczego uznawane? Bo oczywiście są obiektywne mierniki produktów/usług, które je plasują w kategorii premium/luksusowej, takie jak chociażby cena czy niedostępność, ale to wciąż pojęcie względne i zależne od zasobności portfela. Osobiście rozróżniam dwie kategorie klientów, kupujących droższe oferty – klienta premium i tego, po prostu, lepiej płacącego za określone produkty/usługi ze względu na aktualne potrzeby. Zasadniczą różnicą między tymi dwiema kategoriami są realne możliwości finansowe klientów. Przykład – lepiej płacący klient kupi pierścionek zaręczynowy o wartości trzykrotnego miesięcznego wynagrodzenia, ze względu na aktualną potrzebę, a klient premium będzie budował kolekcje wyjątkowej biżuterii jako inwestycję, albo jako za...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy