Dołącz do czytelników
Brak wyników

Okiem praktyka & konsumenta

18 września 2019

NR 23 (Wrzesień 2019)

Jak zespół sprzedawców może pomoc w ulepszaniu strony internetowej?

0 700

Skuteczny marketing internetowy bazuje na danych. Jednak nie wszystkie informacje o klientach można pozyskać z narzędzi. Tu z pomocą przychodzi zespół sprzedawców, którzy mają najbliższy kontakt z potencjalnymi i obecnymi klientami. Jak wiedza tych handlowców może wesprzeć działania z zakresu marketingu internetowego na stronie internetowej?

Marketing internetowy, który sprzedaje


Marketing to nie sprzedaż, ale w przypadku marketingu internetowego związek ze sprzedażą jest duży. To właśnie działania online możemy zmierzyć od początku do końca, nadając im wartość i skrupulatnie licząc wpływ na przychody firmy. O jakich działaniach mówimy? Takich jak pozycjonowanie strony, optymalizacja współczynnika konwersji na stronie, reklamy Google, content marketing i wiele innych. 

Każde z tych działań zyska na skuteczności, jeśli uwzględnimy wiedzę o grupie docelowej. Nie chodzi wyłącznie o demografię i zachowania na stronie, które widać w narzędziach, ale także o subiektywne odczucia w związku ze stroną internetową, o wiedzę na temat oferty, branży i nastawienie do tej oferty. To wszystko może decydować o zakupie czy też skorzystaniu z usługi, więc warto gromadzić taką wiedzę. 
Skuteczna strona internetowa, czyli taka, która sprzedaje, może powstać wyłącznie na bazie znajomości klientów. Jednak osoby, które tworzą strony internetowe i treści ofertowe, nie mają bezpośredniej styczności z klientem. To ważny powód, aby rozmawiać z zespołem sprzedażowym. Jak więc może pomóc sprzedawca i o co go zapytać?
 

POLECAMY

Najważniejsze zagadnienia we współpracy z działem sprzedaży w pigułce

  • Strategia słów kluczowych – jak klienci nazywają usługi, jakimi słowami opisują swoje potrzeby, jak się to różni na poszczególnych poziomach wiedzy o usłudze/produkcie.
  • Tworzenie wartościowej treści na stronie – odpowiedzi na najczęstsze pytania...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy