Jak weryfikować efektywność sprzedaży w SEO i Google Ads? Najważniejsze wskaźniki

Marketing

Najważniejszym i najbardziej pożądanym efektem pozycjonowania oraz reklamy Google Ads jest wzrost sprzedaży, czy to w sklepie internetowym, czy to w firmie usługowej. Jak jednak weryfikować, czy działania SEO oraz reklama w Google faktycznie przynoszą oczekiwane wyniki sprzedażowe? Sprawdźmy najważniejsze wskaźniki efektywności Google Ads i pozycjonowania stron oraz sklepów pod kątem sprzedaży.

Efektywność marketingu internetowego. Dlaczego warto ją weryfikować?

Marketing internetowy powinien być skuteczny i realizować określone cele. Do weryfikacji tych celów warto wykorzystać kluczowe wskaźniki efektywności (Key Performance Indicators, KPI). W przypadku sprawdzania efektów sprzedażowych istotne mogą okazać się m.in. takie czynniki, jak liczba i średnia wartość konwersji, współczynnik konwersji, liczba wypełnionych formularzy kontaktowych czy zapisów na webinar. Dlaczego warto śledzić efektywność SEO i Google Ads pod kątem sprzedażowym? Ponieważ:

POLECAMY

  • dowiesz się, czy Twoje działania SEO i Google Ads faktycznie przynoszą przychody;
  • będziesz mógł podejmować przemyślane decyzje biznesowe oparte na twardych danych;
  • wcześnie zidentyfikujesz ewentualny spadek efektywności kampanii SEO lub Google Ads i będziesz mógł zareagować i zoptymalizować działania;
  • wyciągniesz istotne wnioski i dane na temat realizowanych kampanii, np. o najskuteczniejszych kanałach sprzedażowych.

Jak mierzyć efektywność sprzedażową SEO? Najważniejsze wskaźniki

W pozycjonowaniu istnieje szereg wskaźników,...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy