By ten cel osiągnąć, artykuł ma następującą agendę:
- Definicja „strategii sprzedaży” - zaczniemy od wspólnej definicji strategii sprzedaży.
- Trzy systemy - zdefiniujemy trzy systemy, jakie składają się na dział handlowy i z których wynikają elementy składowe strategii sprzedaży.
- Elementy składowe strategii sprzedaży - sprecyzujemy 10 konkretnych składowych strategii sprzedaży.
- Osiem etapów budowania działu handlowego - poznamy rezultat wdrożenia strategii sprzedaży w życie.
Co ważne, ten artykuł jest dedykowany zarządzającym sprzedażą, ponieważ tylko takie osoby mogą wynieść realną wartość z właściwego zrozumienia tej strategii. Zaczynajmy!
POLECAMY
Definicja strategii sprzedaży
Strategia sprzedaży to, najprościej mówiąc, wszystko to, co jest między celami, jakie stawia firma, a tym, co mają robić ludzie na dole struktury organizacyjnej, tak by te cele realizować. A wszystko po to, by firma mogła rosnąć i skutecznie radzić sobie z konkurencją. Upraszczając tę definicję jeszcze bardziej – jeżeli mamy cokolwiek do zrealizowania to trzeba znać odpowiedź na 2 pytania:
- CO trzeba zrobić?
- JAK to zrobić?
Strategia sprzedaży powinna odpowiadać właśnie na te dwa pytania. Odpowiedź na pytanie: „CO trzeba zrobić?”, będzie zawsze taka sama, niezależnie od firmy lub branży, w której działamy, innymi słowy elementy składowe strategii sprzedaży są niezmienne. Z kolei odpowiedź na pytanie: „JAK to zrobić?”, jest już mocno indywidualna i będzie zależała od realiów danej firmy lub rynku, na którym ona działa. Tutaj postawiłbym kropkę, jeżeli chodzi o...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!