Jak przygotować swoją firmę do funkcjonowania w środowisku online?

Otwarty dostęp Strefa szefa

Najczęściej powtarzane słowo roku 2020 to bez wątpienia „KORONAWIRUS”. Jednak biorąc pod uwagę to, jak pandemia wpłynęła na nasze życie, na podium powinno znaleźć się również słowo „ZMIANA”. Rozpoczęły się szczepienia i wirus kiedyś zniknie. Jednak życie po pandemii długo nie wróci do stanu sprzed roku 2020, a niektóre zmiany staną się po prostu nową rzeczywistością. Na rynku przetrwają firmy, które się do niej przystosują, ale zanim to nastąpi, przedsiębiorcy muszą dopilnować kilku rzeczy.

Łaziec to ryba inna niż wszystkie. Żyje zarówno w wodzie, jak i na lądzie. Ewolucja poza skrzelami wyposażyła łaźca w płuca oraz płetwy przypominające łapy. Łuski tej niezwykłej ryby pozwalają jej przetrwać ekstremalnie trudne warunki. Dzięki temu łaziec szybko przemieszcza się między łowiskami i na brak pożywienia nie narzeka.

POLECAMY

Pomyśl przez chwilę o swojej firmie jak o rybie. Ląd to środowisko, w którym dotychczas prowadziłeś biznes offline. Żeby poradzić sobie w wodzie, czyli w internecie, Twoja firma powinna być jak łaziec. Przystosować się. W ten sposób zapewnisz sobie stały dostęp do klientów. Ewolucja łaźca trwała kilka milionów lat. Twoja firma tyle czasu nie ma. Aby przetrwać, musisz ewoluować szybciej. Na szczęście to możliwe. Musisz jednak zadbać o trzy kluczowe obszary.

Po pierwsze, produkt

Internet to środowisko obszerniejsze niż offline, więc szanse na rozwój są większe. Większa jest tu również konkurencja. Musisz więc się zastanowić, jak wyróżnisz swój produkt na tle produktów konkurencji. Podczas tradycyjnych zakupów decydowała wygoda, wolne miejsce na parkingu lub sklep blisko domu. W internecie to przestaje mieć znaczenie. Jeśli chcesz, aby ludzie kupowali u Ciebie, daj im powód. Skoro nie możesz konkurować wygodnym parkingiem, zmień to, jak ludzie postrzegają Twój produkt.

Jak to zrobić? Strategie są dwie. Od Twojego produktu zależy, którą wybierzesz.

Zamiast przyciągać niską ceną, popracuj nad swoim „dlaczego”. Świadomy klient, a takim jest konsument w sieci, kupuje z konkretnego powodu – wspiera markę, która walczy o miejsca pracy, wspiera również innowacje, bo chce pomóc i...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy