Łaziec to ryba inna niż wszystkie. Żyje zarówno w wodzie, jak i na lądzie. Ewolucja poza skrzelami wyposażyła łaźca w płuca oraz płetwy przypominające łapy. Łuski tej niezwykłej ryby pozwalają jej przetrwać ekstremalnie trudne warunki. Dzięki temu łaziec szybko przemieszcza się między łowiskami i na brak pożywienia nie narzeka.
POLECAMY
Pomyśl przez chwilę o swojej firmie jak o rybie. Ląd to środowisko, w którym dotychczas prowadziłeś biznes offline. Żeby poradzić sobie w wodzie, czyli w internecie, Twoja firma powinna być jak łaziec. Przystosować się. W ten sposób zapewnisz sobie stały dostęp do klientów. Ewolucja łaźca trwała kilka milionów lat. Twoja firma tyle czasu nie ma. Aby przetrwać, musisz ewoluować szybciej. Na szczęście to możliwe. Musisz jednak zadbać o trzy kluczowe obszary.
Po pierwsze, produkt
Internet to środowisko obszerniejsze niż offline, więc szanse na rozwój są większe. Większa jest tu również konkurencja. Musisz więc się zastanowić, jak wyróżnisz swój produkt na tle produktów konkurencji. Podczas tradycyjnych zakupów decydowała wygoda, wolne miejsce na parkingu lub sklep blisko domu. W internecie to przestaje mieć znaczenie. Jeśli chcesz, aby ludzie kupowali u Ciebie, daj im powód. Skoro nie możesz konkurować wygodnym parkingiem, zmień to, jak ludzie postrzegają Twój produkt.
Jak to zrobić? Strategie są dwie. Od Twojego produktu zależy, którą wybierzesz.
Zamiast przyciągać niską ceną, popracuj nad swoim „dlaczego”. Świadomy klient, a takim jest konsument w sieci, kupuje z konkretnego powodu – wspiera markę, która walczy o miejsca pracy, wspiera również innowacje, bo chce pomóc i...