Idź pod prąd, czyli skuteczny Growth Hacking Marketing

Pozyskiwanie klienta

W poprzednim artykule Jak efektywnie pozyskiwać klientów, korzystając z nieoczywistych metod przedstawiłem kilka ważnych przykładów pozyskiwania klienta i tego, jak zmienia się świat reklamy. Zaznaczyłem również kwestię najistotniejszą z pozycji przedsiębiorcy, czyli to, jak zmienia się optyka marki, w zależności od komunikatów wysyłanych do klienta. W związku z tym starałem się wyznaczyć kierunki zmian zachowań konsumenta i sposoby na skuteczne dotarcie do jego świadomości.

Zacznijmy od najważniejszego – nie musisz wrzucać miliona monet do studni zwanej marketingiem. Są lepsze sposoby na wydanie pieniędzy. Wymagają one jednak dystansu, chwili na nabranie perspektywy, zastanowienia się i kilku kreatywnych osób, które wprowadzą innowacyjne rozwiązania, adekwatne do oczekiwań klienta. Innymi słowy takie, które poprawią życie konsumenta i zaangażują go w relację z naszą marką. Najlepiej zrobić to przez radość z obcowania z nią. Uber, Bolt, Hotmail czy DropBox właśnie w ten sposób stworzyli swoją potęgę.

POLECAMY

Jak zacząć?

Pierwszym krokiem jest przede wszystkim analiza informacji o swoim kliencie. Musisz go bardzo dobrze poznać, wiedzieć, co sprawia mu przyjemność, jakie ma problemy i w jaki sposób je rozwiązuje. W skrócie – dowiedz się, co go cieszy i co dołuje, co angażuje i co odrzuca.
Twoja grupa docelowa musi być Ci znana jak własna kieszeń. Trzeba ją doskonale poznać, aby właściwie prowadzić dobrą sprzedaż i marketing produktów. Chcesz dowiedzieć się, jak to...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy