Escape room 2023, czyli o pokoju wyzwań, którego jeszcze nie znamy

Temat numeru

Kończy się rok 2022. Tym samym w świecie sprzedaży zaczynamy myśleć coraz mocniej o wyzwaniach kolejnego roku. A jak nam pokazały ostatnie lata, jedyną stałą jest to, że wszystko się zmienia.

Rok 2020 przyniósł nam pandemię, która zdemolowała strategie i działania wielu firm, ale jednocześnie pozwoliła nam podjąć działania, które ukierunkowały nas do bardziej „zwinnego” działania. Rok 2021 zasłynął słynnym „nowym ładem” podatkowym, który spędzał sen z powiek większości księgowych. Zaś rok 2022 nie okazał się dla nas łaskawszy, gdyż konflikt w Ukrainie bardzo mocno przełożył się na naszą krajową oraz europejską gospodarkę. Kryzys nabiera więc wiatru w żagle. Siłą rzeczy wpływa też bardzo mocno na procesy sprzedażowe w firmach. Stąd ten 2023 rok będzie czasem żeglowania bardzo wymagającego ze względu na „kryzysowe rafy” z dużą uważnością na zmieniającą się dynamicznie sytuację. Masz więc statek, załogę i swoją kapitańską głowę pełną pomysłów. Zatem do dzieła z wyzwaniami Escape Roomu 2023.
Takie właśnie prognozy powodują, że zarówno przed menedżerami sprzedaży, jak i handlowcami będzie bardzo dużo wyzwań, na które warto się przygotować poprzez zdefiniowanie swoich drogowskazów, które będą wyznaczały nam kierunki działania pomimo zmieniających się kierunków wiatru kryzysowego. Poniżej więc opisuję 8 kluczowych drogowskazów, które warto uwzględnić z poziomu szefa handlowego, planując sprzedaż w 2023 r.

POLECAMY

Drogowskaz 1 – Postaw na zintegrowanie zespołu handlowego wokół wspólnej idei

Przełom roku to okazja, aby zweryfikować, czy Twój zespół handlowy to faktycznie ekipa, z którą osiągniesz swoje cele biznesowe w kolejnym roku. Jako szef sprzedaży dokonaj więc analizy „stanu zdrowia” umiejętności i wiedzy zespołu, a potem postaw sobie indywidualne cele na rozwój każdego z handlowców. Porównaj ich efektywność rok do roku, zaczynając od podsumowania tego, który już był, poprzez bieżący i założeń na przys...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy