Employer branding – jak zatrzymać pracowników w firmie?

Zapytaj specjalistę

Temat employer brandingu (EB) pewnie nie jest Ci obcy. Pomińmy zatem wstęp i przejdźmy do konkretów. Wiadomo, że w ofertach pracy powinny znaleźć się takie wyrażenia jak: „atrakcyjne wynagrodzenie”, „możliwość rozwoju” i „pakiet benefitowy” (oczywiście rozumiany w szerokim znaczeniu), a także niedawno równie popularne „stabilne zatrudnienie” i „praca hybrydowa”. W przeciwnym wypadku, na przebieranie w CV nie ma za bardzo co liczyć.

Ale nie tylko na ofertach pracy powinniśmy się skupiać w dzisiejszym świecie. Rynek pracy rozwija się dynamicznie, a tym samym chęć pracowników na więcej. Co zrobić, żeby ich zatrzymać? Tego właśnie dowiesz się z tego artykułu.

POLECAMY

Zasada 1: Potrzeby pracownika się zmieniają

Budowanie marki pracodawcy to proces, który trwa nieustannie – zmieniają się trendy, czynniki, poglądy oraz target. A co za tym idzie: miano idealnego pracodawcy nie jest stałe, ponieważ obecne czasy wymagają ciągłego uatrakcyjniania warunków pracy i monitorowania zmieniającego się środowiska. Najlepszym przykładem niech będzie temat, który od 2 lat nie schodzi nam z ust, czyli never ending COVID-19 story. Trzeba przyznać, że to właśnie pandemia zapoczątkowała rewolucję w potrzebach pracowników, z którą mierzymy się do dziś.

  1. Praca zdalna
    Niegdyś możliwość pracy zdalnej wydawała się w wielu branżach nierealna, dlatego też wprowadzanie takiego rozwiązania przez kolejnych pracodawców w pre-pandem...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy