Edukacja handlowca, czyli jak się uczyć, żeby się nauczyć

Skuteczna sprzedaż

U podstaw naszej skuteczności handlowej leży kilka czynników – nastawienie, wiedza, umiejętności, doświadczenie, konsekwencja w działaniu oraz chęć nieustannego rozwoju. Dlatego też w firmach, w których pracujemy, organizowane są różne formy rozwoju, z których możemy skorzystać. Należą do nich szkolenia, coachingi, konferencje, e-learningi, seminaria, fora wymiany doświadczeń. Z jakich form rozwojowych skorzystamy w swoich codziennych działaniach handlowych, w głównej mierze zależy jednak od nas samych. Co zatem musimy zrobić, żeby tak się stało?

Motywacja do rozwoju zaczyna się na poziomie rekrutacji 

Współczesny rynek pracy to czas pracownika. To dla nas świetna okazja do znalezienia pracy, która będzie tą wymarzoną. Pracodawca już od momentu ogłoszenia rekrutacyjnego działa tak, byśmy to właśnie z nim rozpoczęli współpracę. Nie wysyłamy już setek CV, ale reagujemy na to, co jest dla nas „ciekawe”. Zatem to, jak wygląda ogłoszenie, jak osoba pierwszego kontaktu z firmy prowadzi z nami pierwsze rozmowy, tworzy w naszej głowie obraz organizacji i tym samym odpowiada nam na pytanie – czy chcę tam pracować i rozwijać się w ramach właśnie takiej organizacji. Dlatego, gdy chcemy liczyć na to, że organizacja, do której aplikujemy na stanowisko handlowca, nas rozwinie, musimy się jej dokładnie przyjrzeć już na etapie rekrutacji i procesu wdrożenia. Profesjonalistów zatrudniają tylko profesjonaliści, a pracodawca, który chce nas rozwijać jako handlowców pod kątem edukacyjnym, powinien już na tym etapie kierować naszą uwagę na to, jak duży nacisk w organizacji kładzie się na kwestie związane z edukowaniem pracowników.

POLECAMY

Połącz teorię z praktyką 

Umiejętność uczenia się w dzisiejszych czasach jest kompetencją wręcz kluczową. Zmieniają się technologie, metodologie, techniki, cały otaczający nas świat. Konieczne okazało się więc ciągłe doskonalenie własnych kompetencji, zdobywanie nowej wiedzy oraz rozwinięcie umiejętności przekładania jej na praktykę. Hasło „Trzeba uczyć się całe życie” stało się faktem.

Najszybciej i najefektywniej jako handlowcy uczymy się tego, co wydaje się nam celowe i przydatne. Nasze uczenie się w obszarach handlowych jest efektywn...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy