E-commerce w Polsce. Co wydarzyło się w 2021 r.? Jaki będzie 2022 r.?

Temat numeru

Wzrost znaczenia e-commerce, wyjście polskich e-sklepów na zagraniczne rynki, zmiana zachowań zakupowych konsumentów, coraz większa sprzedaż – to tylko kilka zagadnień, które dominowały w e-handlu w 2021 r. Jaki był ubiegły rok w tej dynamicznie rozwijającej się branży? Co będzie wyznaczać ścieżki e-commerce w 2022 r.? Prognozy i przewidywania przedstawia IdoSell.

Jak pokazuje raport Gemius „E-commerce w Polsce”, w 2021 r. aż 77% badanych przynajmniej raz zrobiło zakupy w sieci, a 33% konsumentów znacznie częściej decyduje się na sprawunki online. Po rozpędzie w czasie pandemii e-commerce może i straciło na impecie, ale zawładnęło już sercami konsumentów. Dodatkowo platformy sklepowe zaczęły wprowadzać udogodnienia, których dotychczas nie było. Sprzedawcy mogą włączać do swoich sklepów m.in. leasingi, płatności odroczone, łatwe i szybkie dostawy do innych krajów czy też współpracę z serwisami sprzedażowymi z całego świata. Rok 2021 to także czas zmiany w zachowaniach zakupowych konsumentów. Według raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2021” (stworzonego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej) na początku pandemii COVID-19 klienci sklepów internetowych ograniczali wydatki na przyjemności i unikali większych inwestycji, teraz jednak się to zmieniło. Znacznie chętniej dokonują zakupów w sieci, wykupują abonamenty na platformach streamingowych czy kupują więcej towarów z branży spożywczej. W e-commerce w 2021 r. znacznie miały również większa płynność internetu (szczególnie na urządzeniach mobilnych) oraz wzrost znaczenia sztucznej inteligencji. Podsumowując – w zeszłym roku zwiększyła się satysfakcja z zakupów w e-sklepach, nastąpiło przewartościowanie nawyków, a do e-handlu weszło wiele udogodnień zarówno dla konsumentów, jak i sprzedawców. Można więc stwierdzić, że ubiegły rok był kolejnym złotym czasem dla handlu internetowego. Potwierdzają to m.in. dane IdoSell, najbardziej efektywnej sprzedażowo polskiej platformy sklepowej.
W 2021 r. sprzedawcy, którzy korzystają z naszej oferty, wygenerowali GMV (Gross M...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy