Czy w sprzedaży liczy się szczęście?

Pozyskiwanie klienta

Codziennie powtarzaj sobie: uda mi się, uda mi się, uda mi się…, a szybko ta mantra zamieni się w frustrację. Spokojnie, daleko mi do takich superporadników. W sprzedaży nie wystarczy zaklinanie rzeczywistości, tu nie ma miejsca na magię. Szczęście nie jest przypadkowym aktem losu – jest wyborem. Każdego dnia, z tysiąca zdarzeń i szans to Ty wybierasz, czy będziesz miał szczęście czy pecha. Jeśli chcesz mieć szczęśliwy traf, postaw się tam, gdzie one się zdarzają.

Sprzedaż jest jak taniec. Jeśli jesteś nieśmiałym podpieraczem ścian, nie staniesz się nagle doskonałym tancerzem. W tej zabawie trzeba ruszyć na parkiet. Pamiętaj, że nie stajesz się lepszy, kiedy rozmyślasz, stajesz się lepszy, gdy działasz.
Może jesteś handlowcem, który działa od lat. Myślisz, że wiesz już o sprzedaży wszystko. Owszem, tak pewnie jest i póki koniunktura sprzyja, będą efekty. Pytanie jak sobie poradzisz, gdy rynek się załamie? Co zrobisz, gdy wygodne odcinanie kuponów się skończy? Może jesteś z tych, co na sprzedaży zjedli zęby? Masz awersję do nowoczesnych metod sprzedaży – „nie mam Facebooka i nigdy mieć nie będę!”. Nie znosisz przecież tej iluzji i sztucznej autopromocji. LinkedIn jest niepotrzebny (ba! Przecież w Twojej branży nie ma tam klientów, bo Twój rynek jest specyficzny – zgadłam?).
Teraz odpowiedz sobie na pytanie: ile jest w Tobie gotowości do pędzących zmian? Kiedy ostatnio zmieniłeś cokolwiek w swoim stylu sprzedaży (wiem, przecież jesteś idealnym handlowcem, więc po co cokolwiek zmieniać)? Jeśli chcesz, możesz być larwą, która pełza po ziemi, nikt na siłę nie zrobi z Ciebie motyla! Twój ruch!
Pierwszym krokiem do sukcesu jest sprawienie, by ludzie wokół Ciebie wiedzieli, co robisz. Jeśli chcesz sprzedawać – stwórz swój rynek. To jak gra w Lotto. Jeśli chcesz wygrać – puszczasz los. W sprzedaży jest podobnie. Puść w świat informację o tym, co robisz. Sam przyznaj, że prawdopodobieństw...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy