Czy naprawdę jesteśmy zbyt niecierpliwi, by zachowywać się mądrze? O sprzedaży, reklamach i naszym leniwym umyśle

Pozyskiwanie klienta

Od momentu, gdy copywriting na początku XX w. ugruntował swoją pozycję jako kluczowy element kształtujący postrzeganą wartość produktów i usług, wiemy jedno: ta wartość powstaje w umyśle odbiorcy. Nie jest jedynie efektem skomplikowanej inżynierii czy kosztownych inwestycji.

Marki, traktując prezentację produktu, usługi czy ceny jako „dodatek” – swoistą posypkę na torcie – często zapominają, że to właśnie komunikacja bywa czynnikiem decydującym o sukcesie sprzedaży. Może ona sprawić, że produkt rozchodzi się błyskawicznie lub staje się finansowym koszmarem dla firmy. Nie cenimy rzeczy za to, czym są obiektywnie, lecz za to, co dla nas znaczą. To znaczenie można kształtować za pomocą kontekstu – np. poprzez storytelling lub zmianę ramy narracyjnej. Wykorzystanie mechanizmów psychologicznych to jeden z kluczowych sposobów na nadanie produktom i usługom większej wartości, uczynienie ich przyjemniejszymi, bardziej pożądanymi w oczach – i umyśle – odbiorcy.
W Alphabet, macierzystej spółce Google’a, działa zespół X, który realizuje tzw. „moonshoty” – przełomowe innowacje. Należą do nich m.in. autonomiczne samochody, kolej przyszłości (hyperloop) czy naddźwiękowy silnik strumieniowy (scramje...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy