Czekasz na klientów? ...Możesz się nie doczekać!

Sprzedaż na szpilkach

W biznesie każdy przeżywa sytuację, w której „publiczność”, czyli liczba klientów, się kończy. Jeśli nie wyjdziesz do klienta, nie zadbasz o systematyczne napełnianie lejka sprzedaży, możesz być niezauważona. W miarę rozwoju Twojego biznesu rośnie apetyt na większą sprzedaż, więc klienci muszą przychodzić. Lecz sami nie przyjdą… Kobiety pod tym względem mają idealną sytuację pozyskiwania nowych klientów. Po pierwsze – networking, po drugie – kobiecie się nie odmawia ;-)

Nie jestem w stanie zliczyć, ile w Polsce istnieje kobiecych klubów, organizacji, spotkań networkingowych i przeróżnych inicjatyw, podczas których nie tylko kształcimy się, rozwijamy swoje umiejętności, zdobywamy wiedzę, lecz przede wszystkim budujemy sieć kontaktów, nawiązujemy relacje biznesowe, a nawet znajdujemy wspólników do swojego biznesu! Kobiety mają wielką potrzebę uczestniczenia w babskich spotkaniach, chętnie dzielą się wiedzą, inwestują swój czas w samorozwój, a przede wszystkim (w odróżnieniu od mężczyzn) rozmawiają o porażkach, błędach, na forum szukają rozwiązań i dzięki temu są w stanie zyskać pomoc natychmiast.
Wykorzystaj tę moc! Wybierz się na kobiecy networking! To idealne miejsce do tworzenia swojego lejka sprzedaży.  
Tworzenie lejka sprzedaży można porównać do… randki. Pomyśl tylko, na pierwszej randce nie oferujesz mężczyźnie od razu noclegu ze śniadaniem. Nie pytasz również o jego pięcioletni plan na życie. Nie dajesz kluczy do Twojego domu. Nie pytasz, czy się z Tobą ożeni. Najpierw przydałoby się jakieś rozpoznanie, czy jest szansa, aby coś z tego było. Budowanie zaufania (tak jak w sprzedaży) wymaga cierpliwości, czasu, ciężkiej pracy i zaangażowania – oczywiste.
Relacje z klientem budujemy na podobnych zasadach. Kupiłaś kiedyś coś na podstawie zimnego e-maila od zupełnie obcej osoby? Pewnie nie. Kupiłaś coś na podstawie reklamy na Facebooku od razu, kiedy tylko się pojawiła, totalnie nie kojarząc sprzedawcy? Raczej nie. Skuteczny lejek sprzedaży opiera się na wartościowych relacjach z potencjalnymi klientami. A sprzedaż wynika z konsekwencji tych relacji. Bez relacji nie ma sprzedaży. Sprzedaż jest wtedy, kiedy Twój „lead” zaufa Ci i w konsekwencji tego zaufania sprawdzi, jaki problem mu rozwiązujesz, a w dalszej kolejności kupuje, aby osiągnąć swój cel. 

POLECAMY

Jak zbudować skuteczny lejek sprzedaży?

Nieskończona liczba wiadomości marketingowych powoduje, że klient staje się ostrożny w podejmowaniu decyzji i potrzebuje coraz więcej dowodów, by podjąć decyzję o zakupie. Każdego dnia publikowane są miliony postów na blogach. Klienci często ignorują reklamy – 
wolą sami poszukać wartościowych informacji z różnych źródeł. Współczesny klient czuje absolutną kontrolę nad swoim procesem zakupowym. Kupcy są znacznie bardziej wyedukowani niż kiedyś. To oznacza, że klienci stają się mniej responsywni na nasze tradycyjne, dotyc...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy