Co zrobić, aby aplikacja mobilna przynosiła zyski i wysokie ROI produktu?

Okiem praktyka & konsumenta

Czy słyszałeś o ekonomii behawioralnej? Jest to połączenie psychologii behawioralnej i ekonomii oraz badania czynników poznawczych, społecznych i emocjonalnych, które wpływają na decyzje zakupowe. 
 

Z roku na rok pozyskanie użytkowników (UA) staje się coraz trudniejsze ze względu na trzy główne czynniki:

POLECAMY

  1. Zbyt duża konkurencja. Miliony aplikacji w Google Play Store, Apple App Store, Microsoft App Store, Amazon App Store i wyszukiwarce bombardują użytkowników na każdym kroku. Konkurencja jest szalona. Dla każdej nowej aplikacji mobilnej dostępnych jest już 50 alternatyw1. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę aplikację i zobaczyć, ile wyborów App Store rzuca przed Tobą. Większość z tych aplikacji może być bardzo słaba i niewarta uwagi, jednak tworzy to wystarczająco dużo hałasu, aby powodować problemy z widocznością Twojej aplikacji.
  2. Szybko zmieniające się preferencje użytkownika. Sposób interakcji ludzi z urządzeniami stale się zmienia. Jeszcze 15 lat temu telefon stacjonarny był podstawowym urządzeniem w każdym domu, a dzisiaj użytkownik korzysta głównie z telefonu komórkowego. Dodatkowo rynek mobilny jest jeszcze bardziej dynamiczny. Coś, co było najnowocześniejsze zaledwie kilka miesięcy temu, może być przestarzałe do czasu uruchomienia aplikacji mobilnej.
  3. Szybko zmieniające się technologie. Z każdym miesiącem przybywa urządzeń w technologii Internet of Things. Nie tylko noszone na sobie (zegarki, telefony), ale otaczające nas rozwiązania z technologią IoT...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy