Co chce wiedzieć klient podczas zakupów w e-sklepie? Dowiedz się i sprzedawaj skuteczniej!

Pozyskiwanie klienta

Każdy jest klientem. Większości z nas prawdopodobnie choć raz zdarzyło się robić zakupy przez internet (według badań Gemiusa z zeszłego roku, ok. 77% polskich internautów robiło kiedyś zakupy w e-commerce). I pewnie nie jeden raz zdarzyło Ci się denerwować na brak informacji o kupowanym właśnie produkcie. Miałeś wtedy wrażenie, że kupujesz kota w worku i opuściłeś sklep? Jeśli sprzedajesz swoje produkty w internecie – Twoi klienci prawdopodobnie mają tak samo.

Jeśli prowadzisz sklep, musisz odpowiedzieć sobie na jedno super ważne pytanie: mierzysz?

Punktem wyjściowym, od którego powinno się zaczynać poprawę jakichkolwiek wskaźników, jest wdrożenie analityki. Sklepy online są w tej kwestii wdzięcznym polem – jest tu sporo danych, które można stosunkowo łatwo mierzyć, a następnie analizować i optymalizować.

POLECAMY

Żeby zwiększać sprzedaż, trzeba znaleźć obszary, które faktycznie wymagają poprawy. Żeby zabrać się do tego ćwiczenia, warto podzielić sobie ścieżkę zakupową klienta na etapy. W skrócie, chodzi o znalezienie punktów zwrotnych procesu zakupowego – sprawdzenia, w jaki sposób klient dostał się do sklepu, co w nim robił i jak zakończyła się ta wizyta.

Następnie na każdym z tych etapów warto wyznaczyć sobie kilka hipotez, w których założysz, co musiałoby się zadziać, żeby konwersja między nimi była większa. Na końcu trzeba te hipotezy zweryfikować – wdrożyć testowo zmianę i mierzyć efekty.

Oczywiście z punktu widzenia sklepu najważniejsze są wyniki sprzedażowe – na koniec dnia istotne jest to, czy wychodzi się na plus. Jednak, żeby ułatwić zmierzenie tego, należy zastosować kilka wskaźników pomocniczych.

Ramka 1
Przykładowa ścieżka zakupowa klienta
  1. Kontakt z reklamą sklepu lub produktu/wyszukanie produktu w sposób organiczny.
  2. Wejści...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy