Jeśli prowadzisz sklep, musisz odpowiedzieć sobie na jedno super ważne pytanie: mierzysz?
Punktem wyjściowym, od którego powinno się zaczynać poprawę jakichkolwiek wskaźników, jest wdrożenie analityki. Sklepy online są w tej kwestii wdzięcznym polem – jest tu sporo danych, które można stosunkowo łatwo mierzyć, a następnie analizować i optymalizować.
POLECAMY
Żeby zwiększać sprzedaż, trzeba znaleźć obszary, które faktycznie wymagają poprawy. Żeby zabrać się do tego ćwiczenia, warto podzielić sobie ścieżkę zakupową klienta na etapy. W skrócie, chodzi o znalezienie punktów zwrotnych procesu zakupowego – sprawdzenia, w jaki sposób klient dostał się do sklepu, co w nim robił i jak zakończyła się ta wizyta.
Następnie na każdym z tych etapów warto wyznaczyć sobie kilka hipotez, w których założysz, co musiałoby się zadziać, żeby konwersja między nimi była większa. Na końcu trzeba te hipotezy zweryfikować – wdrożyć testowo zmianę i mierzyć efekty.
Oczywiście z punktu widzenia sklepu najważniejsze są wyniki sprzedażowe – na koniec dnia istotne jest to, czy wychodzi się na plus. Jednak, żeby ułatwić zmierzenie tego, należy zastosować kilka wskaźników pomocniczych.
Przykładowa ścieżka zakupowa klienta |
|
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!