Zwiększ sprzedaż w e-commerce dzięki działaniom marketing automation

Okiem praktyka & konsumenta

Marketing małych i średnich przedsiębiorstw ma zazwyczaj wspólny mianownik – ograniczony budżet i stosowanie tych samych narzędzi reklamowych od wielu lat. Gdy decydujesz się na prowadzenie e-commerce, musisz wiedzieć, że sprzedaż w internecie wiąże się z dużą dynamiką zmian i pojawianiem się coraz to nowszych technologii. 

Badania polskiego rynku e-commerce pokazują, że z roku na rok rośnie nie tylko liczba sklepów internetowych (w 2018 r. było to ponad 31 tysięcy), ale także osób dokonujących zakupów w sieci. Jak wynika z raportu przygotowanego przez Gemius, ponad 60%internautów dokonuje zakupów w e-sklepach, co daje wzrost o 6 p.p. w stosunku do poprzedniego roku1. Czy to oznacza, że prowadzenie działalności internetowej to bułka z masłem, a klienci sami do nas trafią? Niestety nie. 56% e-commerce’ów jest w słabej i złej sytuacji finansowej, z czego co trzeci z nich w bardzo złej kondycji. Ekspansja dużych podmiotów handlu w internecie sprawia, że wiele z nowo rejestrowanych sklepów nie wytrzymuje próby czasu2. Większość właścicieli upadających biznesów nie miała pomysłu na rozwój sprzedaży. Nie posiadała także planów marketingowych, a niekiedy nawet świadomości, że warto je opracować. E-commerce potrzebuje marketingu jak ryba wody. Konkurencja nie śpi!

Jeśli jeszcze nie wiesz, jak prowadzić działania reklamowe w Twoim e-commerce – TESTUJ! Zazwyczaj sektor MŚP zaczyna od social media marketingu, influencer marketingu czy content marketingu, które zapewniają bieżący kontakt z klientem, szeroki zasięg i wartościowe treści. Blisko contentu znajdują się działania SEO, które mają zwiększyć widoczność firmy w internecie, a także płatne kampanie Google Ads lub Facebook Ads, których efekty są szybsze, ale zazwyczaj wymagają większych nakładów finansowych. Bezpośrednie dotarcie do klienta zapewnią Ci także e-mail marketing czy SMS-y.

Skoro prowadzis...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy