Obecny nowy rok, mający wprowadzić także zupełnie „nowy ład” w budżetach i sposobie zarządzania firmami, może powodować stres, napięcie i wywoływać lęk. Zarządzanie emocjami staje się dziś jednym z kluczowych aspektów zarządzania zespołami, przedsiębiorstwem, a także projektami. Aspekt emocjonalny bywa także skutecznie wykorzystywany w marketingu. Atmosfera świąt powoduje, że łatwiej ulegamy sentymentom oraz podprogowym komunikatom zawartym w magicznej oprawie lampek, pierników i płatków śniegu.
POLECAMY
Co by się zmieniło, gdybyś uświadamiał sobie częściej, co czujesz?
Kiedy podczas moich szkoleń pytam przedsiębiorców i liderów, co myślą o emocjach w biznesie, nadal wielu odpowiada, iż w biznesie liczy się przede wszystkim dyscyplina, kontrola i opanowanie. Emocje schodzą na dalszy plan.
Tymczasem, gdyby się dobrze zastanowić – czy idąc na zakupy naprawdę za każdym razem kupujemy „racjonalnie”? Czy nigdy nie ulegliśmy umiejętnie ułożonym produktom na półkach, sugestii sprzedawcy, zapachowi pysznego jedzenia lub po prostu – wpływowi reklamy? Czy to naprawdę czysty mechanizm, czy może umiejętne odwoływanie się do naszych potrzeb, które wywołują w nas określone emocje. Co by się wydarzyło, gdybyś przed dokonaniem kolejnego zakupu przekraczającego Twój budżet uświadomił sobie: „co czujesz”, „...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!