Współpraca – współzależność czy połączenie sił?

Pozyskiwanie klienta

Jak sama nazwa wskazuje, „współpraca” opiera się przede wszystkim na wspólnej pracy, a nie na osiągnięciu tego samego celu, który jest zaledwie jednym z jej elementów. Wiele osób natomiast często postrzega współpracę bardziej jako współzależność, niż połączenie sił. Dlatego w tym artykule przedstawię, w jaki sposób dobra współpraca wpływa na pozyskanie nowych klientów, a co za tym idzie – wzrost sprzedaży.

„Działalność prowadzona wspólnie przez jakieś osoby, instytucje lub państwa” – tak właśnie Słownik języka polskiego PWN definiuje współpracę. Jednak współpraca będąca kluczem do pozyskiwania nowych klientów, to nie tylko współdziałanie przy osiąganiu celów, to także umiejętność pracy w zespole, sprawna komunikacja, dostarczanie projektów na czas oraz zadowalający efekt końcowy.
Ponoć najciężej jest zacząć, a potem to już „z górki”. Nie w każdym przypadku jest jednak tak kolorowo. Klienci przychodzą i odchodzą, a pozyskiwanie nowych to nie lada wyczyn przy obecnym rynku konkurencji. Właśnie dlatego tak ważne jest dbanie o obecnych odbiorców – to oni mogą przyczynić się do rozbudowania sieci Twojej klienteli. W jaki sposób?
 

POLECAMY

Ramka 1
Jak usprawnić współpracę w zespole?

  1. Zrób burzę mózgów
    Co dwie głowy, to nie jedna! Burza mózgów potrafi dostarczyć sporą dawkę inspiracji, a w ostateczności wypracować strategię idealną. Spiszcie zatem wszystkie swoje pomysły, czy też skojarzenia, a może rozwiązanie nasunie się samo.
  2. Stwórz podział zadań 
    Efektywne zarządzanie wiąże się z odpowiednim podziałem zadań, c...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy