15 narzedzi SEO przydatnych każdego dnia

Pozyskiwanie klienta

Praca z narzędziami SEO to chleb powszedni każdego specjalisty. Narzędzia SEO są niezwykle istotnym elementem pracy nad poprawą widoczności strony w sieci, usprawniają pracę na wielu płaszczyznach. Owszem, osiąganie sukcesów bez posiadania najlepszych i najdroż-szych narzędzi SEO jest możliwe i wykonalne, jednak jest również zdecydowanie trudniejsze.

Na rynku dostępnych jest tak wiele narzędzi SEO, że nawet osoby mające kilkunastoletni staż w branży często dowiadują się o nich przypadkiem. Bardzo często funkcjonalności poszczególnych narzędzi nakładają się na siebie. Jeśli weźmiemy pod uwagę to, że wiele z tych „najlepszych” i najbardziej znanych kosztuje niemałe pieniądze, to szczególnie początkujący SEO-wcy lub osoby chcące poprawić optymalizację strony swojego biznesu we własnym zakresie mogą mieć dylemat dotyczący wyboru tego najbardziej odpowiadającego ich potrzebom narzędzia.

POLECAMY

Narzędzia seo przydatne każdemu webmasterowi

W dużym uproszczeniu funkcjonalności narzędzi SEO możemy sklasyfikować jako działania na stronie (on-page), poza nią (off-page) oraz analizę konkurencji. Poniższa lista zawiera grupę narzędzi doskonale znanych oraz takich, o których być może tylko słyszałeś. Pokrótce opowiem o ich funkcjach oraz o tym, jak je możesz wykorzystać w swojej pracy.
Mimo iż wiele z opisanych poniżej narzędzi, posiadających obszerne bazy danych, jest mocno rozbudowanych, czasami warto dodatkowo łączyć dane z wielu narzędzi w jeden dokument. W ten sposób ograniczamy ryzyko pominięcia któregoś z badanych czynników.

1. Ahrefs

Według mnie najlepsze i najbardziej kompletne narzędzie na rynku to Ahrefs – umożliwia przeprowadzenie zarówno świetnej analizy on-page, off-page, jak i analizy konkurencji. Ahrefs jest narzędziem płatnym, a jego cena doskonale odzwierciedla jego możliwości. Gdyby chcieć dokładnie opisać wszystkie jego funkcjonalności i pomysły na ich wykorzystanie, należałoby poświęcić mu osobny artykuł. Dlatego też wymienię tylko najważniejsze z nich.

W Ahrefs sprawdzisz:

  • profil linkowania dowolnej witryny,
  • z jakich miejsc pozyskuje linki Twoja konkurencja,
     

ILUSTRACJA 1
Panel główny Ahrefs

Źródło: ahrefs.com

ILUSTRACJA 2
Analiza witryny w Ahrefs
Webmaster Tools

Źródło: ahrefs.com
  • które podstrony generują największy ruch,
  • pozycje fraz kluczowych w wielu krajach oraz ruch, jaki generują,
  • frazy kluczowe, na które rankuje konkurencja, a na które nie rankuje Twoja strona,
  • frazy kluczowe generujące ruch, które wykorzystasz, tworząc nowe treści,
  • jak przeprowadzić obszerną analizę on-page dowolnej strony dzięki AhrefsWebmasters Tools,
  • jak poprawić linkowanie wewnętrzne,
  • które linki wychodzące prowadzą do nieistniejących stron lub do stron 404.
     

WARTO WIEDZIEĆ:

...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy