Wedle danych przytaczanych przez HubSpot wynika, że aż jedna czwarta przedstawicieli działów marketingu i sprzedaży określa ich współpracę jako... źle lub słabo zgraną. Jest to o tyle ciekawe, że w wielu przypadkach część kadry menedżerskiej z innych, bardziej technicznych zespołów, traktuje marketing i sprzedaż właściwie jako jedność, której zadaniem jest zdobycie nowych klientów (w języku angielskim ukuto nawet termin smarketing, oznaczający udaną i efektywną kooperację tych dwóch teamów) – po części oczywiście ma ona rację, ale nie oszukujmy się: wszyscy zgromadzeni na łamach tego pisma wiemy, że prawda w tym przypadku jest znacznie bardziej skomplikowana.
Główną różnicą w pracy obu działów jest to, że zadania marketingu są znacznie bardziej holistyczne. Dział skupia się w dużej mierze nie tylko na zdobyciu nowych leadów dzięki skutecznemu wdrażaniu różnego rodzaju kampanii, lecz także na budowaniu świadomości marki i jej oferty produktowej. Tym samym trafia z przekazem w różne miejsca, za pośrednictwem wielu kanałów; rzadko kiedy ma jednak do czynienia z klientem w relacji „jeden na jeden”....
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!