W kontekście sektora handlowego powyższe powiedzenie nie straciło na wartości i zawsze pozostanie prawdziwe. Żyjemy w fantastycznym okresie, kiedy to każdy produkt i wszystkie usługi możemy przed zakupem sprawdzić, wpisując krótką frazę w wyszukiwarce internetowej. Negocjując ważny kontrakt, możemy w błyskawicznym tempie zweryfikować rekomendacje o sprzedawcy. Aktualnie na każdym kroku, nie tylko w życiu zawodowym, każdy z nas poddawany jest ocenie, a wizerunek sprzedawcy jest czynnikiem mogącym przesłonić najlepszą ofertę, z jaką przyjechaliśmy do klienta.
Wiele osób często bagatelizuje istotę tak zwanego pierwszego wrażenia. Ego handlowca, często świadomość wyjątkowości oferty, jaką chcemy przedstawiać, przesłania nam ważność tego wrażenia, które możemy zrobić tylko raz. Każde spotkanie sprzedażowe to szansa dla sprzedawcy, bo budujemy wtedy podwaliny naszego przyszłego sukcesu. W ciągu kilku sekund kontaktu z klientem jesteśmy w stanie wzbudzić sympatię lub antypatię, a w szczególności zaabsorbować uwagę odbiorcy, niezbędną do osiągnięcia sukcesu sprzedażowego. Mając na uwadze powyższe – bez względu na to, czy zależy nam na jednorazowym strzale sprzedażowym, czy też na długofalowej relacji z klientem – obowiązkowo strój, zachowanie oraz postawa handlowca muszą tworzyć wizerunek przybliżający nas do obranego celu.
Nie ma co ukrywać, że wygląd zewnętrzny jest to je...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!