Dołącz do czytelników
Brak wyników

Felieton

26 marca 2019

NR 20 (Marzec 2019)

Wizerunek handlowca – dlaczego jest tak ważny i co zrobić, by był jak najlepszy?

0 1518

W dzisiejszym świecie, kiedy każdy ma prawie wszystko na wyciągnięcie ręki, działania, które pozwalają klientowi, aby mógł dotrzeć do wymarzonej marki kiedykolwiek, gdziekolwiek i jakkolwiek, wydają się kluczem do ich serc… i portfeli. Odpowiedzią na takie potrzeby klienta może być strategia omnichannel, która pozwala na zbudowanie jednorodnego doznania dla klienta niezależnie od tego, czy swoje zakupy będzie robił online, czy offline. Niemniej wielu sprzedawców zupełnie przecenia ideę omnichannel lub zupełnie jej nie rozumie. Skupiają się na dostarczeniu możliwie wielu kanałów zamiast na trafności oferty w danym kanale czy wyróżnieniu swojej oferty wśród konkurencji.

W kontekście sektora handlowego powyższe powiedzenie nie straciło na wartości i zawsze pozostanie prawdziwe. Żyjemy w fantastycznym okresie, kiedy to każdy produkt i wszystkie usługi możemy przed zakupem sprawdzić, wpisując krótką frazę w wyszukiwarce internetowej. Negocjując ważny kontrakt, możemy w błyskawicznym tempie zweryfikować rekomendacje o sprzedawcy. Aktualnie na każdym kroku, nie tylko w życiu zawodowym, każdy z nas poddawany jest ocenie, a wizerunek sprzedawcy jest czynnikiem mogącym przesłonić najlepszą ofertę, z jaką przyjechaliśmy do klienta.
Wiele osób często bagatelizuje istotę tak zwanego pierwszego wrażenia. Ego handlowca, często świadomość wyjątkowości oferty, jaką chcemy przedstawiać, przesłania nam ważność tego wrażenia, które możemy zrobić tylko raz. Każde spotkanie sprzedażowe to szansa dla sprzedawcy, bo budujemy wtedy podwaliny naszego przyszłego sukcesu. W ciągu kilku sekund kontaktu z klientem jesteśmy w stanie wzbudzić sympatię lub antypatię, a w szczególności zaabsorbować uwagę odbiorcy, niezbędną do osiągnięcia sukcesu sprzedażowego. Mając na uwadze powyższe – bez względu na to, czy zależy nam na jednorazowym strzale sprzedażowym, czy też na długofalowej relacji z klientem – obowiązkowo strój, zachowanie oraz postawa handlowca muszą tworzyć wizerunek przybliżający nas do obranego celu.
Nie ma co ukrywać, że wygląd zewnętrzny jest to je...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy