Marka osobista to bycie ekspertem w swojej niszy. Budujesz markę, ponieważ chcesz spowodować, aby ludzie, otoczenie biznesowe kojarzyli Cię z jakąś konkretną specjalizacją. Jesteś handlowcem z branży systemów ERP (Enterprise Resource Planning), z branży budowlanej, a może branży ubezpieczeniowej i chcesz, aby Twoi potencjalni klienci, partnerzy biznesowi kojarzyli Cię z tą branżą? W pierwszej kolejności upewnij się, w jakiej branży chcesz działać długofalowo, ponieważ tylko takie działania pozwolą zbudować mocną markę osobistą. Z mojego doświadczenia wynika, że praca w jednej branży minimum 2-3 lata pozwala na zbudowanie rozpoznawalnej marki osobistej.
POLECAMY
Marka osobista w małej i dużej firmie
Bardzo często marka osobista budowana jest przez kilku ekspertów. W większych firmach, np. usługowych, poza liderem (właścicielem), który stworzył produkt i markę, są dołączane osoby, które na froncie przed klientem tworzą grono ekspertów dziedzinowych. Do nich możemy zaliczyć pracowników odpowiedzialnych za realizację usługi oraz handlowców. Jest to bardzo dobre działanie, ponieważ mając kilku handlowców w firmie, którzy wykonują prace w kierunku budowy marki, każdy z nich jest w stanie zbudować wokół swojej marki społeczność potencjalnych klientów. Pam...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!