Tworzenie marki osobistej – okiem praktyka

Strefa szefa

Wiele osób chciałoby sprzedawać więcej, ale nie wszyscy wiedzą, że jedną ze skuteczniejszych metod pozyskania klienta jest budowanie z nim relacji przez jego edukowanie. Jednak aby edukować klienta i być wiarygodnym w jego oczach, trzeba uzyskać status eksperta. W celu osiągnięcia takiego celu wykonuje się szereg kroków. Warto je zrobić, ponieważ z czasem dobry ekspert staje się mocną marką osobistą. A marka osobista to źródło wielu klientów nie tylko dla Ciebie, ale także dla firmy, w której pracujesz.

Marka osobista to bycie ekspertem w swojej niszy. Budujesz markę, ponieważ chcesz spowodować, aby ludzie, otoczenie biznesowe kojarzyli Cię z jakąś konkretną specjalizacją. Jesteś handlowcem z branży systemów ERP (Enterprise Resource Planning), z branży budowlanej, a może branży ubezpieczeniowej i chcesz, aby Twoi potencjalni klienci, partnerzy biznesowi kojarzyli Cię z tą branżą? W pierwszej kolejności upewnij się, w jakiej branży chcesz działać długofalowo, ponieważ tylko takie działania pozwolą zbudować mocną markę osobistą. Z mojego doświadczenia wynika, że praca w jednej branży minimum 2-3 lata pozwala na zbudowanie rozpoznawalnej marki osobistej.

POLECAMY

Marka osobista w małej i dużej firmie

Bardzo często marka osobista budowana jest przez kilku ekspertów. W większych firmach, np. usługowych, poza liderem (właścicielem), który stworzył produkt i markę, są dołączane osoby, które na froncie przed klientem tworzą grono ekspertów dziedzinowych. Do nich możemy zaliczyć pracowników odpowiedzialnych za realizację usługi oraz handlowców. Jest to bardzo dobre działanie, ponieważ mając kilku handlowców w firmie, którzy wykonują prace w kierunku budowy marki, każdy z nich jest w stanie zbudować wokół swojej marki społeczność potencjalnych klientów. Pami...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy