Z dzisiejszego punktu widzenia uważam, że odległość nie ma znaczenia. Liczą się natomiast inne czynniki, które moim zdaniem mogą przesądzić o sukcesie lub porażce w rozwoju sieci sprzedaży na rynkach międzynarodowych. O kilku wybranych opowiem poniżej.
Jednym z najszybciej pojawiających się błędów w sprzedaży międzynarodowej jest szufladkowanie. To opieranie się na stereotypach czy wyobrażeniach, które niewiele mają wspólnego nie tylko z danym krajem, ale przede wszystkim z ludźmi tam żyjącymi. Każdy z nich ma chęć robienia, najlepszego możliwego w danym momencie oraz miejscu, biznesu i każdy potrzebuje naszego wsparcia w rozwiązywaniu codziennych problemów oraz wdrażania nowych pomysłów i strategii.
Częstym błędem jest również patrzenie na dany kraj pod kątem tego, jak wygląda w nim polityka. Oczywiście, w jakimś sensie może ona wpływać na nastroje czy na swobodę podróżowania, ale biorąc pod uwagę moje lata współpracy w naprawdę wielu krajach, sytuacja polityczna nigdy nie odgrywała większej roli w prowadzeniu biznesu na danym rynku.
Przykładem jest Rosja, która nie ma u nas od lat dobrej prasy. Przypominam sobie te wszystkie konflikty polityczne – począwszy od wojny w Gruzji, przez zajęcie części Ukrainy, sankcje gospodarcze nałożone na...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!