Transformacja energii konfliktu w zarządzaniu zespołem

Strefa szefa

Czas sprzyja konfliktom, ponieważ sytuacja w otoczeniu biznesu oraz w wielu firmach jest niepewna, podlega dynamicznym zmianom i często towarzyszy jej chaos oraz tymczasowość. To powoduje, że napięcie w relacjach z pracownikami i klientami rośnie, a niekiedy permanentnie trwa i przyczynia się do zwiększenia reaktywności emocjonalnej w sytuacjach konfliktowych. W jaki zatem sposób, jako osoba kierująca zespołem, możesz reagować w sytuacjach konfliktowych, aby energia sporu przyniosła wartość, a nie degradowała wzajemnych relacji?

Najbardziej intensywne konflikty, jeśli zostaną rozwiązane, pozostawiają po sobie poczucie bezpieczeństwa i spokoju, który nie jest łatwy do zakłócenia. To tylko te intensywne konflikty i ich żar, są potrzebne do osiągnięcia wartościowych i trwałych rezultatów.
Carl Gustav Jung

Słowa Carla Gustava Junga wywarły na mnie ogromne wrażenie. Kiedy czytam na moich szkoleniach powyższy cytat, wielu menedżerów z zaskoczeniem pyta: „jak emocje, które często towarzyszą konfliktom pomiędzy pracownikami mają pomagać!? Przecież to niemożliwe!”. Tymczasem poznanie natury konfliktu i umiejętność transformowania jego siły na energię budującą relacje ma dzisiaj ogromne znaczenie dla każdej osoby zarządzającej. Głównie dlatego, że inteligentne zarządzanie emocjami – które w sytuacji konfliktowej bywają nieuniknione – stanowi jeden z najbardziej kluczowych obszarów kompetencji współczesnego menedżera.

Twoja menedżerska postawa wobec konfliktu

Jedną z najważniejszych kwestii je...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy