Sprzedaż telefoniczna jest wciąż najszybszym sposobem na bezpośredni kontakt z klientem – wywiad z Jarosławem Pudełkiem

Zapytaj specjalistę

Jarosław Pudełek - uzależniony od sprzedaży i kontaktów z klientami handlowiec, fanatyk sprzedaży telefonicznej i pasjonat prostych, ale skutecznych w sprzedaży rozwiązań. Certyfikowany trener biznesu, absolwent Szkoły Trenerów Biznesu Akademii SET®, menedżer z ponad 17-letnim doświadczeniem w sprzedaży i zarządzaniu sprzedażą, specjalista z zakresu budowania skutecznych zespołów, zarządzania zespołami oraz budowania efektywności (zarówno osobistej, jak i biznesowej), posiadacz Certyfikatu SET® Interpersonal Skills Training. Z Joanną Szmatułą rozmawia na temat szeroko pojętej sprzedaży, kompetencji menedżerskich, ale i... lęku przed sprzedażą.

Rozmawiamy przy okazji premiery Pana książki pt. Zostań Mistrzem Sprzedaży Telefonicznej, czyli co zrobić, by telefon został najlepszym przyjacielem każdego sprzedawcy. Dla kogo przede wszystkim jest ta książka?
Najprościej można by było odpowiedzieć, że dla wszystkich, którzy wykorzystują (lub mają zamiar wykorzystywać) telefon do sprzedaży lub umawiania spotkań z klientami oraz mają potrzebę zoptymalizowania i usprawnienia swojego procesu sprzedaży telefonicznej. Jest jednak kilka aspektów, które można rozważyć, zadając sobie pytanie: „Czy ta książka jest dla mnie?”.
Na pewno ta książka jest dla osób, które już mają dość książek opartych na wizjach amerykańskich pseudoguru sprzedaży (którzy to niejednokrotnie nigdy nic nie sprzedawali przez telefon). Zawartość książki zadowoli na pewno tych, którzy szukają swego rodzaju przewodnika z technikami i metodami sprawdzonymi przez autora w trakcie ponad 20 tysięcy rozmów sprzedażowych i opartymi na jego 17-letnim doświadczeniu.
Jest to książka dla sprzedawców niezależnie od ich doświadczenia. Przydatne wskazówki znajdą zarówno ci początkujący, jak i ci bardziej doświadczeni, którzy robią to już od jakiegoś czasu (często bowiem potrzebują oni weryfikacji swoich działań lub pozbycia się rutyny, w którą, być może, wpadli).
Dużą korzyść z książki otrzymają także ci sprzedawcy, którzy czują opór przed dzwonieniem do klientów (szczególnie tych „zimnych”) oraz potrzebują sprawdzonych metod radzenia sobie z obiekcjami klientów oraz sposobów ich wykorzystywania na swoją korzyść.
Można by jeszcze zadać pytanie: „Dla sprzedawców, z których branż jest ta książka?”. Przygotowując się do pisania tej książki, również się nad tym zastanawiałem. Zaobserwowałem jednak, że wszystkie wskazówki, techniki i metody, o których chciałbym opowiedzieć, są zdecydowanie bardziej uniwersalne i można je zastosować w wielu różnych branżach.
Zatem niezależnie od doświadczenia, rodzaju sprzedaży czy też branży, każdy, kto zastanawia się nad tym, co zrobić, by telefon został najlepszym przyjacielem każdego sprzedawcy, w tej książce znajdzie dla siebie mnóstwo ciekawych technik, metod i narzędzi.

Jeden z pierwszych podrozdziałów Pana książki brzmi: Kim jestem, że postanowiłem napisać tę książkę? Czego dowiemy się z tego rozdziału o Panu?
Mimo iż na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat miałem przyjemność współpracować z ponad 14,5 tys. sprzedawców i menedżerów zespołów sprzedażowych w Polsce i za granicą, to mam świadomość tego, iż dla dużej grupy sprzedawców i menedżerów moje nazwisko może niewiele mówić.
To nie ja jest...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy