Skutecznie reklamuj produkty w Google za pomocą usług Comparison Shopping Services (CSS)

Okiem praktyka & konsumenta

Odpowiadasz za marketing lub jesteś właścicielem sklepu internetowego? Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż? Nie wiesz, czym jest usługa Comparison Shopping Services (CSS) i co możesz dzięki niej zyskać? 
Ten artykuł jest dla Ciebie!

Czym są Product Listing Ads?

Reklamy produktowe (Product Listing Ads) to reklamy ze zdjęciem produktu widoczne w wyszukiwarce Google, będące jedną z najefektywniejszych form promocji dla sklepów internetowych. Wyświetlają one produkty powiązane z frazą wpisaną przez użytkownika i zawierają podstawowe informacje o asortymencie, jakimi są: zdjęcie, pełna nazwa produktu, cena, strona internetowa sprzedawcy oraz dostawca reklamy, czyli nazwa usługi CSS. 

POLECAMY

przykład:

Jeśli konsument wyszuka „materac z owczej wełny zefir”, a w Twoim sklepie znajduje się ten artykuł, pokaże się on w wynikach. 

Dla kogo przeznaczone są reklamy produktowe PLA?

PLA są stosowane wyłącznie w branży e-commerce. Reklamowany produkt musi być możliwy do kupienia za pomocą strony internetowej. Jeśli więc odpowiadasz za marketing sklepu internetowego, to są one idealnym rozwiązaniem pozwalającym na pozyskanie dodatkowych konwersji. Reklamy te są wsparciem praktycznie w każdej dziedzinie, więc to, czy posiadasz salon meblowy, czy sprzedajesz oprogramowanie, nie zmienia faktu, że powinieneś ich używać (wyjątkiem są kategorie niezgodne z zasadami Google). Reklamy są rozliczane w modelu płatności za kliknięcie, tak więc płacisz jedynie za pozyskanych użytkowników Twojej witryny. 
Z analizy przeprowadzonej na kontach naszych klientów prowadzących e-commerce (320 kont, 18 mln rocznych budżetów) wynika, że kampanie produktowe PLA odpowiadają za 70% przychodów z reklam w Google Ads. Oznacza to, że w przypadku stworzenia jednocześnie wysokiej jakości reklam tekstowych oraz produktowych użytkownicy chętniej klikają w reklamy z grafiką i ceną niż w reklamy opisujące dany produkt słownie. Co ważne, reklamy produktowe charakteryzują się zwykle niższą średnią stawką za kliknięcie z tej samej frazy – w naszym przypadku jest to średnio 40% mniej za reklamę PLA na pierwszym miejscu względem reklamy tekstowej będącej na pierwszym miejscu.

ILUSTRACJA 1 Przychody z Google Ads

W jaki sposób Google wyświetla reklamy PLA i jak można kierować je skuteczniej?

Google analizuje dostarczone przez Ciebie opisy produktów za pomocą uczenia maszynowego i buduje na ich podstawie bazę słów kluczowych, na które reklama powinna się wyświetlać. Załączone zdjęcie jest analizowane za pomocą mechanizmów rozpoznawania obrazów i klasyfikowane. W prawidł...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy