Odpowiedź na to pytanie jest możliwa dopiero, gdy w pełni zrozumiemy, czym rzeczywiście jest kontrakt. Nie jest on bowiem tylko umową, jaką zawieramy na poziomie ustaleń administracyjnych (kto, co, gdzie, kiedy, itd.). Zwykle dokonując pojedynczej transakcji z klientem, mamy nadzieję, że przerodzi się ona w dłuższą współpracę, czego pojedyncza umowa nie gwarantuje. Właśnie dlatego potrzebny jest bardziej szczegółowy kontrakt, który pozwoli obu stronom zdefiniować satysfakcjonujące zasady współpracy.
Kontrakt nie zawsze oczywiście musi mieć formę pisemną – jest on tu rozumiany jako zasady regulujące współpracę, których obie strony dobrowolnie będą się trzymać i które mogą zostać redefiniowane w sytuacji, gdy przestaną zgadzać się z potrzebami jednej ze strony, jednak zawsze musi się to odbywać za obopólną zgodą.
POLECAMY
Dobry kontrakt – czyli jaki?
Dobry kontrakt zawierany jest na trzech poziomach1:
Pierwszy z nich to wspomniany poziom administracyjny. Tu definiujemy, np., jaki produkt lub usługę sprzedajemy, w jakim terminie ma się to zakończyć, jakie są kary za niewywiązanie się ze zobowiązania, kiedy możemy zrezygnować ze współpracy, ile kosztuje produkt lub usługa, gd...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!