Jeden z najsłynniejszych hollywoodzkich sprzedawców – Blake (postać grana przez Aleca Baldwina w filmie Glengarry Glen Ross) – jest uosobieniem silnego, pozbawionego empatii handlowca, goniącego za pieniędzmi. I zawsze dostaje to, co chce. W tym filmie jest taka piękna scena, kiedy Blake, srogo klnąc, w pokoju pełnych sprzedawcy robi wykład na temat sprzedaży. Mówi, że sprzedawcy powinni robić „ABC”, czyli „Always Be Closing” – zawsze zamykać. Według Blake’a, niezależnie od indywidualnej perspektywy i od potrzeb, klient ma jedno zadanie. Ma wnieść pieniądze do Twojej firmy. I wtedy jesteś zwycięzcą. Wtedy jesteś diamentem. To już z innego filmu, ale zasadniczo, doskonale obrazuje, jak to podejście jest dzisiaj śmieszne.
Bo ten rodzaj sprzedaży oparty na zasadzie ABC mógł działać w latach 80. XX w., kiedy David Mamet napisał sztukę, na podstawie której powstał ten film – Always Be Closing. Nie ma jednak przełożenia na nowoczesną sprzedaż, bo obecnie sytuacja sprzedawcy i kupującego wygląda zupełnie inaczej. Istnieje wiele wydarzeń na d...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!