Sales Director XXI w. – rekin sprzedaży czy branżowy mikroinfluencer?

Temat numeru

Lejek sprzedażowy coraz częściej zaczyna się nie od cold calla czy kampanii mailingowej, ale od wartościowego contentu publikowanego przez ludzi – ekspertów, doradców, handlowców, a personal branding jeszcze kilka lat temu kojarzył się z wielkimi nazwiskami, występami w mediach i pewnego rodzaju ekskluzywnością czy niedostępnością. Dziś to hasło to jedna z podstaw działań marketingowych w firmach będących na bieżąco z trendami rynkowymi.

Personal branding w 2025 r.

W dobie cyfrowej sprzedaży, kiedy do lejka trafia potencjalny klient, który po przeprowadzonym researchu jest już w wielu przypadkach świadomy, czego szuka i na czym mu zależy, marka osobista przestaje być opcją. Jest narzędziem pracy, które pozwala się „spotkać” z tym potencjalnym klientem, jeszcze zanim przeprowadzimy z nim pierwszą rozmowę: poprzez post, komentarz, artykuł w sieci czy wystąpienie branżowe.
W ostatnich latach odbyliśmy zadziwiająco szybką drogę z marketingu bazującego na katalogach i tradycyjnym, outboundowym lejku sprzedaży do procesu, który jest oparty na dynamicznym i aktywnym poszukiwaniu informacji przez kupujących, m.in. w internecie. Można by powiedzieć, że „przecież w B2B to firma kupuje, a nie konsument”, jednak to nadal ludzie zatrudnieni w tych firmach podejmują decyzje zakupowe.
Bryan Kramer, autor There is no B2B or B2C: It’s Human to Human podkreśla ważność czynnika ludzkiego w procesach zakupowych, które można skondensować do kilku ważnych cytatów:

POLECAMY

  • Biznes nie ma emocji, ludzie je mają.
  • Ludzie chcą coś czuć.
  • Ludzie chcą rozumieć.
     

Patrząc na to przez pryzmat świadomości, że potencjalny k...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy