Przywództwo nowej ery – przewodzenie w oparciu o mocne strony i naturalne talenty

Strefa szefa

W czasach nowej ery tradycyjne modele przywództwa przestają się sprawdzać. Działa przewodzenie, a nie tradycyjne zarządzanie zespołem. Poza sytuacjami kryzysowymi, styl autorytarny podczas naturalnego trybu działania biznesu odszedł już do lamusa. Styl demokratyczny wydaje się mieć sens. Przywództwo sytuacyjne nadal pozwala na dostosowanie stylu przewodzenia do poziomu dojrzałości pracownika. Dostosowujemy model przywództwa do poziomu dojrzałości zespołów, jednak towarzyszy temu często poczucie, że jeszcze czegoś brakuje. Co jeszcze możemy zrobić jako szefowie?

Przedstawiciele pokolenia Y i Z oczekiwania od życia, świata, pracy oraz szefa mają inne niż reprezentanci pokolenia X czy Baby Boomers. 
Tym samym zespoły sprzedażowe dzisiejszej ery biznesu to zespoły wielopokoleniowe o nierzadko rozbieżnych oczekiwaniach i preferencjach, odmiennych wartościach, charakteryzujące się również innym podejściem do klienta. 
Szefowie zespołów sprzedaży coraz częściej poszukują rozwiązań i odpowiedzi na pytania dotyczące efektywnych sposób przewodzenia zespołom sprzedaży. Zaczynamy zastanawiać się nad tym, jaki model przywództwa jest najbardziej skuteczny i pozwoli zespołom nie tylko efektywnie współpracować w perspektywie krótkoterminowej, lecz też rozwijać potencjał i biznes w perspektywie długoterminowej. 

POLECAMY

Jak prowadzić zespoły, by mimo różnic były produktywne, współpracowały, szanowały odmienność i czerpały z wzajemnych różnic? 

Rozbieżności oczekiwań występują nie tylko wewnątrz zespołu, lecz także poza organizacją. Manifestują się w stylach pracy z klientami, a także standardach z tym związanych. Zespoły sprzedaży są często heterogeniczne pod wieloma względami. Pozwala to na zachowanie różnorodności stylów działania i dopasowanie ich do zróżnicowanych potrzeb i stylów bądź preferencji klientów. 
Czy kojarzysz sytuacje, w których czujesz, że czasem nie masz pomysłu na to, co dalej? Być może użyłeś najlepszej wersji demokratycznego podejmowania decyzji, a mimo to zauważyłeś,...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy