Dołącz do czytelników
Brak wyników

Pozyskiwanie klienta

9 grudnia 2021

NR 36 (Listopad 2021)

Profesjonalne zdjęcia a skuteczna sprzedaż

0 26

Latami w biznesie obowiązywały w miarę proste zasady. Prawnicy czy finansiści klasycznym garniturem podkreślali status oraz kompetencje, a branża reklamowa ekstrawagancją akcentowała swoją kreatywność. Pozostałe zawody (w tym pracownicy sektora handlu i usług) wypełniali przestrzeń między tymi dwoma skrajnymi biegunami. Podział ten został zaburzony przez przeniesienie wielu aktywności do internetu oraz rozkwit świata nowych technologii, który wskazał kolejne ścieżki sprzedaży i docierania do klienta.

Jak powiedział Dale Carnegie: „Sukces w sprzedaży nie zależy od tych, których ty znasz. Ważne jest to, kto zechce poznać ciebie”. Aktualnie nie zastanawiamy się już, co obiektywnie wypada, a co nie. Ważniejsze staje się bowiem to, co chcemy swoim wizerunkiem przekazać.
Dobry portret to mieszanka biznesowego sznytu, wyczucia fotografa oraz charakteru pozującej osoby. Ma zatrzymać uwagę i zaakcentować zbiór cennych cech, pożądanych w życiu zawodowym. Klasyczny kadr sprawdzi się zarówno w CV, na profilach (LinkedIn, Goldenline, Facebook), w publikacjach, komunikacji (np. stopkach e-mail), na stronach www itd. Możliwości są praktycznie nieograniczone, dlatego dzisiaj skupimy się na postrzeganiu jakości współpracy przez pryzmat tego, kto daną firmę reprezentuje.
Wizerunek nie traci na znaczeniu w kontekście rozwijania relacji biznesowych, natomiast decydująca rola pierwszego wrażenia została przeniesiona do sieci. Potencjalny klient lub partner na podstawie tego, co umieściliśmy na stronie internetowej, w portalach branżowych czy mediach społecznościowych, buduje sobie wyobrażenie na temat naszej osoby lub firmy, a także produktów, jakie sprzedajemy, bądź usług, które świadczymy. Jeżeli przekaz jest pozytywny, następuje kolejny krok i nawiązanie kontaktu.
Kluczowa jest jednak adekwatność tego, jak siebie pokazujemy, z tym, kim rzeczywiście jesteśmy. Mam tutaj na myśli spójność z poziomu kompetencji (zarówno twardych, czyli umiejętności, jak i miękkich – w tym podejścia do drugiego człowieka) oraz jakości tego, co dostarczamy w biznesie. Przyszłość należy do silnych, autentycznych marek i ludzi, których poznajemy głównie w działaniu oraz poprzez prezentowane wartości.
 

POLECAMY

Ramka 1
Czym jest profesjonalny wizerunek?

Można śmiało stwierdzić, że profesjonalny wizerunek jest sumą czynników, dzięki którym możemy po prostu zaprezentować siebie innym. Postrzegani jesteśmy przez:

  • fizjonomię, w tym nasz ubiór,
  • mowę bądź też gestykulację,
  • podejście i etykietę biznesową.


Dobra oferta już nie wystarczy!

Moją misją, jako fotografa, jest realizacja sesji dostosowanych do indywidualnych potrzeb biznesowych, wymagań zawodowych czy osobowości fotografowanego człowieka. Wizerunek eksperta to jeden z najczęściej poruszanych tematów w nowoczesnych strategiach marketingowych. Atrakcyjna oferta to zdecydowanie za mało. Dla odbiorcy liczy się bowiem również to, kto za nią stoi i co tak naprawdę sobą reprezentuje. W takich okolicznościach wizerunek daje przewagę nad konkurencją.
Personal branding jest nieocenionym wsparciem aktywności na rynku, a w jego budowaniu chodzi przede wszystkim o tworzenie odpowiednich wrażeń i emocji. Błędy wizerunkowe mogą zrujnować prężnie rozwijającą się markę czy zahamować karierę danej osoby. Od tego, jak postrzegana jest firma i ludzie ją reprezentujący, zależy często docieranie do rezonującego z nami konsumenta, a w konsekwencji skuteczność współpracy lub podejmowanych działań sprzedażowych.

Jak stworzyć profesjonalny wizerunek, a potem skutecznie go wykorzystać?

Punktem wyjścia relacji jest otwartość i budowanie zaufania. Są one wyjątkowo ist...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy