Jak powiedział kiedyś Woody Allen: „Co z tego, że mamy XXI wiek i coraz lepsze technicznie cywilizacje, kiedy nie potrafimy dotrzeć do drugiego człowieka, a rozwój emocjonalny i duchowy większości ludzi pozostaje w epoce kamienia łupanego”. Co prawda to reżyser, a nie specjalista ds. marketingu, ale słowa te idealnie można odnieść do nas, handlowców i marketerów. Jesteśmy twórcami, operujemy obrazem i tworzymy historie, które mają sprzedawać (nawet dobrze stworzony lejek sprzedażowy to „scenariusz historii” Twojej firmy/produktu dla Twojego potencjalnego klienta). Warto wiedzieć, jak robić to dobrze i dlaczego warto, a wręcz powinno się wykorzystywać w tym wszystkim emocje.
POLECAMY
Czym są emocje?
Rozważania na temat emocji w marketingu należy zacząć od podstaw i zrozumienia, czym one w ogóle są i kiedy powstały. A nie jest prosto je zdefiniować. Naukowcy zajmują się tym od wielu, wielu lat; istnieje ponad 600 terminów i definicji, które je opisują! Najprościej: „To stan znacznego poruszenia organizmu”. Trochę trudniejszy jest kolejny opis, ale pozwala lepiej zrozumieć istotę emocji: „Wewnętrzne stany umysłowe zogniskowane wokół afektu, gdzie afekt oznacza po prostu postrzeganie czegoś jako dobre lub złe”. Idąc dalej tym tropem, emocje to afekty, które charakteryzują następujące cechy:
- pojawianie się w wyniku reakcji na wydarzenia (emocje nie powstają „same z siebie”),
- świa...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!