Ponoć nadchodzi era prosumentów? Bez paniki, ale ona już tutaj jest!

Zapytaj specjalistę

Rok 1994 był – jak zapewne każdy inny – rokiem wielu ważnych wydarzeń. Brazylia wygrała World Cup, Nelson Mandela został prezydentem południowej Afryki, a światło dzienne ujrzała pierwsza przeglądarka www. I to te trzy niewinne litery stały się pierwszym krokiem na drodze do ery prosumentów.

Dzisiaj, 26 lat później, świat, jaki znamy, funkcjonuje w sieci. Jesteśmy online przez większość swojego życia, mamy dostęp do niezliczonej ilości informacji, z każdego zakątka na świecie. Żyjemy szybko, porównujemy te same dane w kilku źródłach i łatwo tracimy zainteresowanie. Dzięki platformom, takim jak YouTube, Instagram czy Twitter – działającym w czasie rzeczywistym, otrzymujemy informacje ad hoc, razem z (niekoniecznie mile widzianym) nieodłącznym pakietem komentarzy i opinii. To zatem logiczne, że taki styl życia nie został bez wpływu na nawyki oraz procesy decyzyjne klientów. Kiedyś chodziło tylko o jednokierunkową transakcję, w której królował produkt, obecnie mamy do czynienia z erą relacji, nawiązywania i pielęgnowania więzi. W sieci zacierają się granice między różnymi środowiskami, sztuką a rozrywką, producentem i konsumentami, rynek zamienia się w forum, a potrzeb dzisiejszego społeczeństwa informacyjnego nie można określić za pomocą lokalizacji, aplikacji czy pory dnia. Ludzie starają się pozostać połączeni i móc wyrażać swoje opinie bez względu na to,...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy